17. desember 2012

Varmt og grafisk

014

Interiørbloggene har dilla på grafisk for tiden, og jeg er heller ikke noe unntak, svart og hvitt i enkle mønstre er stilig. Mulig man kan diskutere hvor snasent hvitt er til gusten vinterhud, men min gustne vinterhud har til gode å kle noe som helst (og synes ikke i mørketida), så jeg fortsetter min grafiske tilbehørskjærlighet.

Jeg ramlet over denne kule halsen fra Purl Bee for noen dager siden, og de hadde den i julefarger/sukkertøystangfarger, og jeg fikk innmari lyst på den i svarthvitt.

Veldig enkel strikk, 1 omgang rett med farge 1, 1 omgang vrang med farge 2. Vips, fin grafisk effekt.

012

Tjukt garn som Eskimo egner seg godt, og på null komma svisj har du instant varme til halsen.
Ting som strikkes på pinne 9 kan jo ikke strikkes seint, og plutselig har du brukt opp 1,5 nøste av hver farge, og fiks-ferdig hals.

Nesten som sånn bakeblanding; just add water.

015

Og fin effekt når du drar i det og!

God innspurt mot jul! Travle jobbedager gjenstår før litt juleferie slår til, og jeg lurer litt på hva julestrikketøyet blir. Kanskje jeg er heldig og får fiberrelatert til høytiden?

24 kommentarer:

  1. Schtilig! Minner meg faktisk litt om den halsen jeg hakket i sommer, strukturen altså. Så varm og god ut!

    SvarSlett
  2. Jeg må tilstå at jeg ikke er like begeistret for det grafiske, men forandrer jeg fargene til noe med rosa/lilla i, ja se da...... Så tusen takk skal du ha. Jeg elsker halser og luer, så denne skal prøves. Tro meg!!! :-)

    Digger bildene av deg her, skikkelg stilige!!! Du får det til!!! :-)

    SvarSlett
  3. Fin hals! Lignet litt på hakket (altså teknikken hakking). Grafisk er alltid stilig - og svart-hvitt matcher jo alt.! Syns ikke du ser det minste vinterblek ut forresten. Det er først når man bikker over mot lyseblå at det kan kalles gustent... (jeg snakker av erfaring).
    God førjulsinnspurt!

    SvarSlett
  4. Skikkelig fin - og takk for linken. Av og til er det så godt å strikke noe som blir ferdig i en fei!!! God førjul!!!

    SvarSlett
  5. Åh den var fin, den likte jeg øyeblikkelig (men så har jeg alltid hatt en elsk for svart og hvit i kombinasjon - og det uten å være i nærheten av interiørblogger ;) )

    Synes den kledde deg veldig bra! Særlig med den rosa lua til halsen :D

    SvarSlett
  6. den var fin :) Så den i polkagrisfargene jeg også, men kom aldri så langt å tenke sort hvitt.
    kanskje jeg rekker en strikkagave til bror likevel ;)

    SvarSlett
  7. Så tøff hals, kjempestilig! Syns den passer deg veldig fint!
    fint med rosa til forresten -og hudfargen er det da ikke noe galt med ;O) Takk for tips, alltid mye artig å finne hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. ahem, det er LYNGfarget. Jeg har da ikke rosa lue? (Evig fornektelse)

      Slett
  8. Så fint i svart og hvitt!! Skikkelig stili!! Eskimo er så digg å strikke med- Og herlige bilder forresten!!! Ha en super ettermiddag!!

    SvarSlett
  9. Kjempefin! for meg som ikke er så god på utenlanske oppskrifter så er det pinner us 15 det samme som?

    SvarSlett
    Svar
    1. US 15 er det samme som 10 mm pinner. Jeg brukte pinne 9 som passer greit til eskimo

      Slett
    2. Takk! det ble pinne 8 på meg og pickles sin tykke alpakka :) og 70 masker.

      Slett
  10. Kan du avsløre hvor mange masker du la opp, og som er passelig til hals i damestørrelse på pinnene og garnet du brukte? Jeg skal i gang med en hals i gave som ønsker en hals som ikke sklir ned og er for løs. Dette rekker jeg før jul :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. 60 masker, som i mønsteret. Eskimo og pinne 9.

      Slett
    2. Og ja, det rekker du før jul! Lykke til!

      Slett
  11. Stilig, kan lett bli en hit sånn rett før jul :-)

    SvarSlett
  12. Kul!!☺ Nesten så jeg faller for fristelsen å sette igang tvert! Men har et par julegaver som måååå bli ferdig først!;)

    SvarSlett
  13. Morsomme bilde - ja så den også (er stor fan av Purl bee ) . Takk for hyggelig kommentar hos meg - har blitt litt bedre nå men tenkte det ville være best å ikke stresse for mye med bloggen. (men har masse bra på lista for neste år)

    SvarSlett
  14. Sååå fin den var!

    God jul til deg :D

    SvarSlett
  15. Så flott den var, du er så flink og jeg lurer som vanlig på om du strikker i søvne;-) Ha fortsatt en fin førjul hos deg!

    SvarSlett
  16. Knall fin og ltt voksen hals! Set ut som om den strikkes opp på ca null komma null også? Kanskje jeg strikker en til kveldens episode av julekongen? Gårsdagen bidro til nesten en hel barnehals i Hexa. Kjekt med reserraske gaver nå sånn på tampen.

    God jul til deg og familien, takk for nok et innholdsrikt og inspirerende år på bloggen din! Jeg gleder meg til fortsettelsen!

    SvarSlett
  17. Grafisk er kult! Ser ut som ein skikkelig varm og god hals. Takk for tipset! Og by the way; eg har strikka uglehuer i fleng i førjulstida, takka vere inspirasjon frå deg ;) God jul til små og store i monstermønsterfamilien!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.