20. mai 2016

Sumsum



Jeg ble bitt av basillen, gitt! Da revejakka til dattera i rillestrikk og intarsia var ferdig, var jeg rett og slett misunnelig. 

En myk og fin jakke i riller, og et morsomt motiv på ryggen, det ville jeg og ha! Men for å ikke ha samme jakke, så har jeg trålet pinterest, broderibøker, hamaperleoppskrifter, pixelart og ymse annet for å finne motiv som kunne passe på ryggen. 

Så tilslutt endte jeg på et korstingsmønster jeg fant på pinterest, med ymse insekter, og jeg gikk for vepsen. En diger veps på ryggen! Skummel for de som ikke liker veps, gøy for oss andre. 


Denne gangen er det godt jeg synes det er gøy å feste ender, for her er det mye trådender... Garnet er det samme som i revejakka, Filcolanas Peruvian Highland wool, godt garn å jobbe med. 

Metoden er godt beskrevet hos Knittingbykaae, hun har mange instruksjonsvideoer og gode forklaringer. 


9 kommentarer:

  1. wow, bøyer meg i hatten!
    Imponerende!

    SvarSlett
  2. Den blir fantastisk fin! 👍🏻

    SvarSlett
  3. Flot hveps og skønne farver - nu er jeg næsten nødt til også at prøve metoden 😉

    SvarSlett
  4. Å såpass ja!!!
    Ser ut til å bli stilig da!
    Sånne vepser liker jeg, men ikke de som er levende.... ;)

    SvarSlett
  5. Flott vepsejakke! Og nesten litt skummel, siden vepsen blir så stor.

    Artig teknikk, og bra du liker å feste tråder. Her har du litt å kose deg med, hihi.

    SvarSlett
  6. Veldig tøff, jeg lånte boka på biblioteket, men den kommer et stykke ned i strikke køen min, herlig med veps, prinsessa mi hater veps, hadde nok vært noe det, god helg videre i stuen...

    SvarSlett
  7. Det blir skikkelig tøft!

    SvarSlett
  8. Stilig! Festing av tråder er forsåvidt helt greit, det er all tinningen av tråden jeg sliter med.

    SvarSlett
  9. Stilig! Festing av tråder er forsåvidt helt greit, det er all tinningen av tråden jeg sliter med.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.