12. januar 2016

Nummer elleve


Etter å ha skriftet offentlig at jeg hadde ti strikketøy, og lovet å rydde i strikkekurven som enhver angrende synder i januar, så startet jeg så klart med strikketøy 11 i stedet. Selvfølgelig. 

Men pinne 4,5 mm, 88 masker og størrelse sju år er en kombo som går kjapt (og ble muligen litt stor.. kanskje litt færre masker neste gang?), så denne ble ikke liggende i kurven, men ble ferdig dagen etter start. Strikket i Pickles Tjukk Merino, et ullgarn jeg tør gi bort luer i, til barn jeg ikke aner kløfaktoren til. Mykt garn, så mykt at jeg vil tro det nupper i gensere, men til luer er det perfekt. 



Jeg strikket lua fritt etter innfallsmetoden, men fulgte fellinga på Knutelue,  og droppet knuten til fordel for en dusk. 

Frøkna laget dusken, og så sydde jeg på dusken og et par refleksknapper jeg hadde kjøpt på impuls på strikkebutikken rett før jul. Refleksknapper er gøye saker, men det står en liten notis på dem om at knapper har liten flate, så bruk iallefall to i nærheten av hverandre for at de skal være mer synlige refleksmessig. 


Pynt som er pynt OG praktisk, det liker vi! 

Og vips; sjuårsgave klar, og gitt bort allerede. Fornøyd med å ha gitt bort noe hjemmelaga som kan brukes, og fått brukt litt av garnlageret. Eneste er at giveren nå vil ha det samme som bursdagsbarnet... strikke en lue til, kanskje? 



8 kommentarer:

  1. *tommelen opp* for sånne gaver, alle er fornøyde.

    SvarSlett
  2. Mm, deilig rosafarge! Luer må få komme utenom ferdigstilling, helt enig. Det er jo så kjapp strikk!

    SvarSlett
  3. Ting som blir fort ferdig teller ikke som påbegynte prosjekter. ;)

    Fin lue, og de knappene var smarte. Hvor selges sånne, da?

    SvarSlett
    Svar
    1. De selges på strikkebutikker, jeg kjøpte mine hos Lille Lotte på Lillestrøm, men de selges feks også på nett hos Vidunderbarn. http://www.vidunderbarn.no/products/seeme-myke-refleksknapper

      Slett
  4. Ganske kjent problematikk for de fleste strikkere tror jeg... Lua ble fin da :-)

    SvarSlett
  5. Skjønar godt at frøkna og vil ha ei så kul hue :) Og så smart med refleksknappar.

    SvarSlett
  6. Humrer for meg selv her!..hehe...Det høres for det første altfor velkjent ut! :P, men når alt kom til alt ble i hvertfall prosjekt 11 ferdigstilt på 'no time'! :), bare å legge opp ny lue til giveren nå, syns jeg! ;)

    SvarSlett
  7. Så fin lue,og så tøft med refleksknapper. Og så lurt,det må jeg også kjøpe.
    Kos deg med prosjektene. Jeg blir stresset når det blir 3 i kurven...
    Ha en fortsatt flott vinteruke

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.