15. januar 2016

Veldig mystisk



I januar startet mysterievottesamstrikk av et mønster som Wenche Roald i Vottelauget har laget. Wenche har gode mønstre, så dette blir bra! Og det er utrolig moro å se alle fargekombinasjonene som har dukket opp til nå på feks instagram (#mysterymittenjanuary2016) og Ravelry og facebookgruppa. 

Jeg hadde så mye annet strikk som skulle bli ferdig først (jepp, mange er fullført eller rekket opp av de som lå på bordet i januar, bilder kommer) så jeg kastet meg i gang i denne uka. Og kjører latmannsversjonen med to farger istedet for fem. Disse vottene gjør seg best i mange farger, men jeg fikk lyst til å teste om jeg fikk det til å strikke med bare to. 

Mønsteret slippes i fem deler, en hver fredag, og de to første bitene har kommet, den tredje biten kommer i dag. Men det er ikke for sent å slenge seg med! Bli med du og! Mønsteret er gratis frem til 15.februar (det ligger forklaring til hvor du finner koden som du bruker for å få gratismønster i første innlegg her

Og tag vottene dine med mysterymittenjanuary2016. Så kan vi finne dem og beundre ditt fargevalg og. 

Mysteriemøssan er ferdigstrikket, forresten! Jeg mangler bare et vettugt bilde av den. Jeg har ti millioner teite bilder istedet, sånn går det når man skal ta bilde av hodet sitt. 

4 kommentarer:

  1. Fin vott! Jeg synes egentlig to farger gjør seg best jeg. ;)

    SvarSlett
  2. Kjempefin i rødt og hvitt! Fikk litt sånn Astrid Lindgren-jul-følelse av disse.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.