13. juli 2009

Mamma Mø viser siste skrik

IMG_5012
Mamma Mø prøvekjører kjolen til niesens dukke. Niesens dukke får nemlig henge med på ting sammen med niesen, i motsetning til bamsene her i huset som heller har biroller i store drama som inkluderer togbane og tog i rasende fart og en bamse som har forvillet seg opp på skinnene. Ånei- nå kommer toget! -hoies det over hele stua, fulgt av et KRÆSJ og KABOM! og ekstatisk latter. Nå kommer det vel bekymringsmeldinger i flokk og følge etter jeg har blogget det, men småtten er altså glad i ville historier. Småbarn er egentlig skrekkelig blodtørstige.
Niesens dukke får altså hyggeligere behandling, og da er det litt kos å kunne strikke en kjole i full fart til dukken, og som dukkemammaen syntes var stor stas å kle på, og tygge litt på knappene i farten.
IMG_5011
Kuer har jo ikke klær på, kom det oppgitt fra sønnen, og røsket kjolen av sekunder etter fotoshoot. Konklusjon; den er lett å få av og på, kjekt for små hender.
Mønsteret er fra Kathrine Gregersens siste bok; Brukt på nytt, en fin bok som gir ideer om ting man kan lage av det man har på lager hjemme. Restegarnkapittelet med dukketøy var finfint, og gode modeller.
30 gram Dale babyull gikk med, og tre knapper. Ferdig på en dag.

8 kommentarer:

  1. mamma mø var virkelig fin i kjolen, syns nesten hun burde venne seg til å gå med kjoler jeg!!!
    Det blir en glad niese nå tenker jeg!! :D

    SvarSlett
  2. Mamma Mø ble veldig fin, hun kler fargen godt. Lurer på om ikke hun også er gravid... eller er det bare juret?

    SvarSlett
  3. Så fin Mamma Mø er :-) Hun kledde kjolen!

    SvarSlett
  4. Mamma mø ble kjempefin i kjolen sin :)

    SvarSlett
  5. Her har det virkelig skjedd ting siden mitt siste besøk. Jeg må nok intensivere besøksrundene mine. Kjempe fin kjole, og mamma mø er jo bare helskjønn.

    SvarSlett
  6. Ha-ha. Fornøyelig lesning og morsomme bilder! Og en veldig fin dukkekjole :-)

    SvarSlett
  7. Hei.

    Kjempe fin kjole og en kjempe fin blogg. Du er virkelig flink til å strikke, ble plutselig veldig amatør jeg nå!! Er det mulig at du kunne sendt den oppskriften på kjolen til Mamma mø på mail, jeg har desverre ikke boken...

    Mvh
    Mokka

    SvarSlett
  8. Monica; boka finnes på biblioteket, der får du tak i mønsteret.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.