6. oktober 2024

Røde flagg


 Det lyste av røde flagg. 

Men jeg ville ikke se dem. 

Det var perfekt i starten.  Mønsteret er morsomt å strikke, det skjer nye ting, det er annerledes i konstruksjonen.  

Det håndfargede, gule garnet var perfekt til mønsterbordene, akkurat passe diskrete endringer i fargen til å gjøre det interessant. 

Så hvor kom de røde flaggene snikende? 

Den naturfargede bunnfargen og gulfargen i mønsteret var pent i dagslys. I kveldslys var de en grøt. En gulhvit grøt som var umulig å trenge gjennom. 

Jeg har jo strikket ting før som er håpløse i kveldslys, men jeg måtte innrømme etterhvert at denne komboen fungerer best i flomlys. Og det er jo sjeldent man går rundt med.  Så fin genser du har! -ja, men se hvor fin den er når du lyser på den med lommelykt! -er en setning du ikke trenger bruke om garderoben din. 

Tilslutt spurte Annki, min strikker-in-crime, men tror du den blir fin tilslutt? Du har latt være å strikke på den i en måneds tid. Det er jo et flagg som vifter deg i nesa,  når du vanligvis har bare ett strikketøy.  

Så da gjorde jeg det. 

Rekket opp. Og pustet ut. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.