18. juli 2024

Perlefint

Etter bringekluten var ferdig, ble jeg sittende å se på YouTube og lete etter videoer av hvordan man syr smykker med glassperler. 

Alt finnes på YouTube hvis du trenger en forklaring,  jeg har også brukt det til å friske opp kunnskap om punktert sykkeldekk.  Men denne gangen var det ulike teknikker for å lage smykker.

Jeg fant ut at den teknikken for øredobber jeg hadde lyst å sy het brick stitch, og jeg brukte denne videoen :

https://m.youtube.com/watch?v=PspuEy7EA50&t=193s&pp=ygUSc2VlZCBiZWFkIGVhcnJpbmdz



 Altså så fint! 

Perlene er toho-perler, litt mindre enn rocaillesperler, kjøpt på Panduro. Jeg har jo masse perler liggende fra ymse smykkeprosjekter opp gjennom tidene, men det fristet litt med nye perler også. 

Så nå koker hodet over med nye ideer om flere øredobber og armbånd og farger og mønstre... og når du først begynner å se på perlesmykker på Instagram,  så går timene...

2 kommentarer:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.