8. juli 2024

Feriestrikk


 Tenåringene mine og jeg drar straks til Paris. Jeg har med to strikketøy til fem dager.  

Det høres jo altfor mye ut å skulle strikke så mye, men tanken på å skulle gå tom for strikketøy underveis, er verre enn å skulle ha med seg hjem uferdig strikketøy.  Jeg har flere ganger pakket for lite strikketøy, og kjent på irritasjonen over at her kunne jeg strikket noe. Kløende følelse. Best å stappe et nøste i bagasjen. 

I bagen har jeg med en liten babygenser for å strikke noe enkelt som tar lite plass (det er definisjonen på babytøy. Smått) og en lintopp til meg selv, der jeg har kommet så langt at jeg må strikke rundt og rundt til jeg blir lei, og så må fortsette. Lin er altså noe herk å strikke med, men jeg liker sluttresultatet. Perfekt turstrikk altså. Litt kjedelig bit av strikketøyet, så jeg strikker det mens jeg gjør noe annet, som feks ferierer. Så glemmer jeg at strikketøyet er litt kjedelig, og blir gledelig overrasket over at jeg plutselig er kommet mye lenger enn jeg trodde.

Fint å kunne lure seg selv litt. 

Ok. Må pakke de andre tingene også. 


Bisou! 

(Jeg er på dag 542 i Fransk på Duolingo.  Håpet er at alle i Paris blir imponert over uttalen min) 


2 kommentarer:

  1. Riktig god ferie. Strategien med strikket fører nok fram.

    SvarSlett
  2. Håper dere får en fantastisk ferie! Gleder meg til å se resultatene av strikkingen!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.