30. juni 2024

Bringeklut

Jeg hadde tenkt å bruke sommeren på å sy bringekluten til konfirmanten min. Men så glemte jeg at jeg kan få overtenning og gå all in, og det skjedde her. 

En helg med perlebrodering til langt på natt, og så har jeg motet meg opp til å montere det sammen etterpå. 

men den er ferdig i god tid før august! 

Og den ble aldeles nydelig. 




Her ligger den sammen med min bringeklut, så vi har ikke lik, men ganske samme tema i stjernene og bordene.  


Jeg lærte meg å sy perler på stramei (veldig lett, særlig om du har sydd korssting), sy kroklissebånd av perler til pynt øverst,  og feste stavene på fløyelsbåndet øverst.  

Materialpakke og bruksanvisning har jeg kjøpt hos Perlebetta, og hun byttet rundt på farger etter ønskene til konfirmanten som ville ha grønt i bordene. 


Veldig stolt over å få det til med et så pent resultat.  Det finnes perlebelte også, det frister jo litt å gi seg i kast med. 

Og veldig glad for å ha sydd en bit av bunaden selv. Det er fint å bringe tradisjon videre og litt fint å tenke at hun en dag kan gi det videre, og si at denne sydde mamma til meg da jeg var konfirmant. 

2 kommentarer:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.