25. februar 2024

Tre par som ligner


Mamma kom med to hesper Færdergarn, spælsaugarn fra Vestfold. Hun lurte på om jeg kunne bruke det til å strikke noe til kirkemarkedet som hun er med og arrangerer i Mandal. Og jeg tenkte at hvis jeg skal strikke noe, så blir det votter. Alle liker votter. Spælsaugarn er ikke det mykeste, men det er holdbart. Og holdbart er fint for votter.


Uttrykket ble ganske rustikke. Men jeg likte det naturlig grå garnet. 

Jeg strikket også et par i Rauma tretrådsgarn, som er min arbeidshest til votter. En heller uvant kombo med blek rosa mot kongeblått, men den gjorde seg. Og mønsteret Mittens for Mimi funker flott i alle farger. 

Ja, jeg kunne variert mønsteret, men det er jo også gøy å gi fra seg en stabel av votter som passer fint sammen. Noe som egentlig er helt lite relevant, siden det sikkert er tre forskjellige som kjøper vottene. Men da kan jo de ha like-votter-treff senere. 


 Og visst skal våren komme, og vi skal slippe votter! Men vi bor i Norge, folkens. Det er votter en stund til. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.