21. januar 2024

Hundetann


Hundetannmønster er deilig logisk å strikke. Her er votter der høyre og venstre vott er like, så du kan strikke to like votter, og ikke bekymre deg over å huske tommelhullet, for det er likt på begge. Gjett hvem som har strikket mange venstrevotter? Ingen felle å gå i her. 

Det er veldig mye fine, gratis vottemønstre. Dette er ett av dem, Houndstooth check mittens. 

 Jeg søker ofte på Ravelry på gratismønster,  og krysser av for votter og hvilken garntykkelse jeg vil bruke.  Favoritten er selbuvotter, men det finnes mye fint i strukturstrikk og flettestrikk også. 

Vottene er strikket i Dale Heilo, et flott garn fra Dale som dessverre er utgått, men som jeg fikk endel av fra Øydis, fra hennes mors rikholdige lager. Jeg har et garnlager som kommer til å leve forbi min levetid, og da får jeg håpe at ungene mine kjenner noen strikkere de kan gi garnet til, hvis ikke syklubben min tipser dem først. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.