6. desember 2023

Fluff, fluff, fluff

Det er Sibirkulde på Østlandet akkurat nå, og jeg er takknemlig for å ha en velfungerende varmepumpe. Den får kjørt seg akkurat nå. 

Kontoret er også kaldt, så jeg får kjørt showoff med alle ullgenserne mine (ok  det er de samme som er i omløp, kanskje jeg skulle tatt et raid i klesskapet og sett om jeg kan finne de som er litt glemt?)

I og med at det er kaldt på kontoret, spurte en kollega om jeg kunne strikke pulsvarmere til henne. Og siden det var etter lunsj, så sa jeg ja. Mitt svake punkt er når jeg er mett og glad etter lunsj. 



 Hun kjøpte garn, Bella fra Permin, et mohairgarn. Nytt bekjentskap for meg, og resultatet ble fluffy og varmt.

40 masker på 3,5 mm, strikkes 1 rett, 1 vrang rundt til ønsket lengde. Gjenta for å lage to. Tommelhull var ikke nødvendig. 

Ulempen er at datter fikk se dem. Så nå må jeg nok strikke flere.  

Så skal du strikke noe kjapt i desember? Pulsvarmere er ikke så dumt.  Mye fine mønstre, men så enkelt som et rør er jo ganske lett. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.