7. november 2023

Blå alpakka

Genser på pinne 6 er trikset hvis du skal få feelingen at du strikker fort. Joda, jeg strikker fort fra før, men strikking på pinne 6 er strikking på steroider. Du blunker,  og så er det en genser der. 

Jeg speedstrikket genseren på en uke for å kunne sende den med mamma som var på besøk, for da kunne hun ta den med sørover til de som skulle ha genseren,  og så kunne jeg slippe sponse Posten. Heldigvis var mamma her i noen dager, så jeg kunne strikke ferdig ermene. Vi rakk også henge opp gardiner på kjøkkenet (sånn for å si hvor sabla effektiv tidsbruken var) 

Sandnes Børstet alpakka var et nytt bekjentskap  som gav en lett og luftig genser. 250 gram på en genser i str S er jo ikke mye. 


Rakk såvidt å knipse bilder før jeg skulle gi den videre. Fargen er vel mest lik på det nederste bildet, en lys- til mellomblå farge. 

Oppskriften er gratis på Sandnesgarn sin nettside, søk på Gratisoppskrift Børstet Alpakka,  (hefte 1902-3)

Da er bestillingsstrikken over for i år, tror jeg. 

Eldstemann foreslo plutselig at han trengte en ullgenser, så da slipper jeg alt jeg har i henda,  for det er sjeldent tenåringene her vil ha noe strikket. (De har fått litt overdose i oppveksten) 

Men undere kan skje, så jeg har kjøpt inn garn og strikker for harde livet. 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.