23. september 2023

Votter til en liten flokk

Nå folkens. 

Ut og ta bilder av strikkeplagg mot gyldne høstløv! Jeg plukket lommene fulle av blader da jeg luftet hundegjesten min idag, og hunden lurte et sekund på hva jeg drev med, siden pinner er jo mye gøyere enn blader. 

Jeg trenger de til å legge votter på, -forklarte jeg hunden. Jeg må variere litt i bakgrunner.  Noe variasjon må det jo være, når det er votter jeg strikker for ørtende gang.  

Nå fikk jeg spørsmål om å strikke til en søskenflokk på tvillinger og to storesøstre, og siden jeg var akkurat ferdig med en stor genser, og kjente at småstrikk var det jeg hadde mest lyst å pusle med akkurat nå, så sa jeg ja. Noe flaks må folk ha når de spør.

Vottene på bildet er votter til tvillinggutter på 3,5 år. Hvor lurt det er med et par lys og et mørkt, det får de finne ut i bruk. Men som strikker er det gøy å se mønsteret i lys og mørk versjon. 

Igjen er det raumahefte 320 med oppskrifter til Rauma tretrådsgarn, jeg er svak for oppskriftene og garnet. 


For variasjonens del, strikket jeg votter til storesøstrene fra PThefte 82, et gammelt tilbehørshefte fra PT, som ennå er i salg hos Rauma. Masse oppskrifter fra str 2 år til voksen, og jeg liker at det er mange størrelser, og ikke bare voksenvotter. 

Samme mønster og garn, men ulik størrelse og farger, gjorde det gøyere å strikke flere av. Kunne godt tenkt meg de rosa vottene selv, det ble fint med ton i ton. 

Det ble Rauma tretrådsgarn her og, selv om oppskriften er skrevet for PT5- garn. Det er noe med favorittgarn.



 Og her er gjengen samlet! 

2 kommentarer:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.