18. juni 2023

Streif av sol


 

-Jeg gikk tom for garn, så det er en annen farge på siste biten. 

-åh, var det ikke mer gult igjen? 


Jeg strikker ofte sokker fra tåa og opp, for å kunne bruke opp garnrester. Nå holdt det nesten i mål, 10 masker på siste felling sto uten nok tråd.

Da deler strikkerne seg i to leire. Den ene siden vil da rekke opp siste omgang, og gjøre fellingen på nytt fra et punkt der tråden er lang nok. 

Jeg finner heller på noe annet. For å felle enda en gang, er kjedelig. Og hvem sier at ensfarga sokker må være helt ensfarga alle steder? (Kritikere vil si at ensfarget betyr en farge. Ok, teknisk sett.)

De tekniske detaljene: 

Garnet er filcolanas Arwetta, 64 gram som lå i garnstæsjet. 

oppskriften er Fleegle socks, for de funker til alle typer garn. 

fellingen øverst gjorde jeg med jenys surprisingly strech bind off, for å få en fleksibel kant øverst.

 https://knitty.com/ISSUEfall09/FEATjssbo.php

Gratulerer med nye sokker til ferien, sa jeg til kjæresten. De er strikket på pinne 2. Vet du hva det betyr? 

-at dette forholdet henger i en tynn tråd? 

-at nå ligger jeg tynt an? 


-Pinne 2 på herresokker betyr at jeg liker deg så mye at jeg bruker mye tid på å strikke noe til deg. Det er et kompliment i fysisk form.

2 kommentarer:

  1. Hehe. Fin historie! Å strikke rosa sokker til kjæresten kunne eg aldri drømt om i -50 åra.

    SvarSlett
  2. Digger de, verste er at man må feste tråder for 10 masker.....urk ;) Sokker på pinne 2, DET er kjærlighetserklæring det.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.