29. mai 2023

Votter til alle

Ja, jeg liker strikke votter.

Det er en gave som de aller fleste av oss bruker, siden vi klorer oss fast i et land der det er mye kaldt på henda. 

En kommende tvillingmamma fikk bittesmå selbuvotter av meg. De er uten tommel, siden hos de minste babyene er det noe herk å få tommelen i tommelhullet. Da er heller trikset å strikke tommelløse votter.

jeg husker tilbake til da ungene var små, og jeg skulle få dem ut døra. Det var alltid en vott på avveie. Jeg strikket nå fem enkeltvotter, så det er en i reserve. Og siden begge parene er like, er det lett å mikse på vottene, hvis en mangler. 


Bittesmå selbustjerner møter stjerna i bringeduken min.

Mønsteret er gratis, søk på miniselbu fra Strikkezilla på Ravelry.  Jeg brukte pinne 2,5 og Filcolana Arwetta, og de veier jo niks. 



og enda mer votter! Konfirmanter slipper heller ikke unna. Et par herreselbuvotter i Rauma tretrådsgarn,  mitt favorittgarn til votter. 



 Og med initialer på tomlene. Veldig kjekt å kunne personliggjøre mønsteret itt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.