27. mars 2022

Tøffelhelt


Jeg gjentar stadig: det beste komplimentet for strikkede plagg, er at det blir brukt eller oppbrukt. Så derfor blir jeg jo glad når jeg hører at et plagg jeg har gitt bort, har blitt slitt hull i.  Ikke etter første gangs bruk, men over tid.

Jeg har strikket Floratøffelen av Tornedalsfrun flere ganger tidligere, og denne gangen som bestilling fra en som har dem fra før. For å ikke få hull med en gang, tenkte jeg forsøke med et sokkegarn, så tøflene holder litt lenger. 

Et nøste med Rauma Vandre i blått og hvitt holdt nesten i mål, men kanten fikk bli i en liten rest rød Rauma tretråds. Synes faktisk de ble litt kulere også. Litt sånn tøffel med leppestift. Pønta seg nå. 


Når jeg tenker meg om, burde jeg heller få dilla på tøfler enn votter. For tøfler har ikke kjedelig tommel. 

Mønster:

Floratøffel. 
https://www.ravelry.com/patterns/library/flora-slippers--toffeln-flora

Anbefales sterkt. Har en ny type felling som gjør at kanten går pent rundt hele tøffelen. Litt sånn tricky, gode detaljer. Det er mums. 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.