22. mars 2022

Fornuftige gaver

Det er feilkobling i hjernen, tror jeg. Eller en automatisk respons. Den trangen til å gi votter i gave på bursdager. 

Beklager til  ymse venner og familie. Men jeg tror dere alle trenger votter. Dere har jo hender. Og vi bor i isødet Norge, der sommervotter er et begrep. (Ok, kanskje ikke her sørpå) 

Tre par tovede votter ble sendt i bursdagsposten til tantebarn i februar og mars. Mulig det ikke er den kuleste gaven når du er ti år, men foreldrene dine blir glade, og når du blir stor, kommer du til å savne å ha noen som strikker hjemmestrikka votter. (Ok, votter som du setter pris på om ti år er oppdragende greier, men sånn er av og til tantegaver. Eller ganske ofte. Eller hele tiden. Og ta det med ro. Du får sikkert votter når du blir voksen også. Jeg har nok ikke slutta strikke votter da.) 



Øverste vottepar er Growing Rib mittens mini,  strikket i dobbel tråd Pickles Pure wool i fargen mandarin, og tovet på kort 40graders finvask. 

Jeg kom inn i en stim med voksenvottene i samme mønster, og barnevottene går i samme stil. Det er ikke den dummeste stimen å bli fanget i. 

Nederste to vottepar er Together Mittens Mini, strikket i dobbel tråd Rauma Finull før jeg tovet dem i vaskemaskin. 

Begge mønstre er fra Humbleknit.no (også tilgjengelig på Ravelry). Enkle, ryddig skrevet mønstre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.