29. juli 2021

Lykkelig slutt

Har jo helt glemt å vise frem denne lille tunikaen! 

Den er den lykkelige slutten på historien om barselgaven som var på avveie i posten til London. 

Jeg fikk pakken tilbake etter mye forsinkelser fra posten i England, men barselgaver er jo nettopp barselgave og ferskvare, så jeg bestemte meg for å strikke en større størrelse og sende avgårde på nytt, og krysse fingrene for at denne pakken kom frem tidsnok til at lille kusinen ikke hadde vokst ut av dette også. 

Jeg fikk et luksusnøste håndfarget Nornegarn i ull og silke til jul, og 100 gram holdt til denne tunikaen, Lille Dahlia av Lene Holme Samsøe, min favorittdesigner til babytøy.


 

 
Strikkeren sjølve poserer  der alt stemmer, garnet matcher til regnjakka, og regnakka matcher til kirsebærtreet. Harmoni i universet et lite øyeblikk der. 

Og med noen nusselige treknapper i nakkeåpningen, det er fint å ha et stort knappelager, av og til trenger man bare to enkeltknapper til et plagg. 

Fargen på garnet er en nydelig rosafarge med litt meleringer, og silkeinnholdet gjør at den har en særlig glans og er myyyyyyk. Deilig mykt garn til baby. Et pluss også for strikkeren, for det var veldig behagelig å strikke med. Siden jeg bare hadde 100 gram, så var det fint å strikke tunikaen fra halsen og ned, for da ble tunikaen så lang som garnet ville. Og den gode følelsen av å få brukt absolutt hele garnnøstet er ubetalelig. 


1 kommentar:

  1. Nydelig! Håper gaven kommer fram til mottakeren i rett tid nå, da :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.