1. august 2021

The blues

 


Noen strikketøy er bittersøte.

Jeg vil så gjerne strikke ferdig mønsteret på bærestykket,  fordi det er underholdende å strikke, det vokser fort, og det er gøy å se hvordan fargene jeg har plukket ut oppfører seg i mønsteret og om de passer sammen slik jeg håper.

Men så vil jeg jo beholde den følelsen av et morsomt strikketøy, jeg vil suge på karamellen og være akkurat her, akkurat nå. Men for hver rad, så kikker jeg utålmodig på hva neste rad har av farger, og skal videre. 

Snart er det bare endeløst med glattstrikk igjen i strikketøyet. Jeg har lyst at det skal vare, men har også lyst til å bli ferdig. 

Kanskje det er august som har sneket seg inn i strikketøyet? Følelsen av at sommeren skal fortsette litt til, men sklir mellom fingrene? 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.