6. juni 2021

Vakre votter

Dette garnet måtte bli noe fint. 

Jeg kjøpte rød Pelsgull fra Oslo Mikrospinneri da jeg og gode strikkevenninner endelig kunne strikke ute foran Værbitt garn på Lilleborg. Når Oslo forsiktig åpner opp, er det fint å endelig gå på nydelig garnbutikk igjen.  Sammen med shetlandsgarn fra Jamieson som jeg kjøpte da vi samme venninner var på garnfestival i Edinburgh for noen år siden. Garn som det er gode minner til, og da er det fint å få brukt det også, ikke bare gjemt inni skapet. 

Edinburgh er vanskelig å reise til for tiden, men ta turen innom  Værbitt garn på Lilleborg om du er i Oslo! Masse håndfarget garn og fine ting, og så kan du plukke med deg en kaffe fra nabokafeen og strikke litt på benken og se på det fine nabolaget. 


 Det spiller i både den røde fargen og den sjøblågrønne fargen. Litt spill i mønsterfargen gir ekstra liv til mønsteret. 

Jeg brukte gratismønsteret Mittens for Mimi, som du finner på Ravelry. 

https://www.ravelry.com/patterns/library/norwegian-mittens-for-mimi


1 kommentar:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.