29. juni 2021

Fargefest


Jeg tror ikke du får et nøytralt svar om trådfesting fra strikkere. Noen ser på det som et nødvendig onde på vei til det ferdige plagget, bare bite tenna sammen og få det overstått- følelse, mens andre kan bruke like lang tid på å manne seg opp til å sy fast de siste trådene, som det tok å strikke plagget. 

Jeg har skjønt at jeg ikke tilhører flertallet, for jeg synes det er noe tilfredstillende med å sy de siste trådene, og klippe av, og for hver tråd som festes, så er det en mindre. 

Akkurat disse vottene tok allikevel kaka. En bunnfarge og fjorten mønsterfarger, pluss fire farger på tommelen, det blir over tredve tråder å feste. På en vott. Det er tålmodighetsprøve, det. For du kan jo ikke bare strikke EN vott. Da lurer jo mottager om du kan telle, eller ikke kan noe om anatomi. 


Men fine, og morsomme å strikke, det er de! 

Dette er City votter fra Ingunn Birkeland, og hun har en side med strikkemønster her.  Hun har et ganske karakteristisk rutemønster som hun har brukt på kjoler, tepper, bilder og andre tekstiler, som dannes av flettverk av sateng, og det passer fint på votter også. 



Mønsteret er ganske enkelt å strikke, og i mønsteret kommer ti ulike fargeforslag, uvant å få så mange valg med bilder av oppstrikkede modeller. Jeg valgte ingen av disse, hehe, men gikk amok i noen av finullrestene mine, og fant litt uvante fargekombinasjoner til den blå bunnfargen. Det går omtrent ett nøste bunnfarge, og resten er jo ikke mye det går av hver farge. 



Her leker vi -finn tommelen! 

Strikket i full fart og gitt bort i like stor fart, til hun som sendte meg bilde av mønsteret, og lurte på om jeg hadde sett disse fine. Det er jo lurt å tipse strikkere om hva man liker. Det er kanskje rart å gi votter i gave i juni, men hei, det blir kaldt på henda igjen. Vi skal bare glemme det litt akkurat nå. 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.