20. mai 2021

Heia Skeid!

Jeg avslører meg ganske kjapt når jeg later som er er interessert i sport, når noen spør om jeg har sett kampen i helgen, og jeg lurer på i hvilken idrett? Er det landskamp eller cupfinale da, så er det ganske gjennomsiktig at jeg ikke helt følger med.

Men jeg kan godt finne på å strikke supporterutstyr. Trikset er visst å starte tidlig med indoktrineringen, så blir barna også glade i fotball. Tror jeg. (Mine driver med korps. Jeg er ikke såååå gira på å kjøre til fotball) 

Så bare fordi jeg hadde lyst til å dytte litt strikkeplagg på en kompis som har ettåringer, så tenkte jeg at det var en god ide å strikke supporterjakker, sånn at ungene fra tidlig alder skjønner hvilket lag far heier på. 


Jeg gikk for jakker for å kunne strikke mønsteret i intarsia, og da må det strikkes frem og tilbake, for at tråden skal komme på riktig side hele tiden. En av jakkene strikket jeg alt i intarsia (bokstavene og den gule kanten rundt), mens på den andre valgte jeg å strikke bokstavene, og brodere den gule kanten.  

Dermed ble de ikke heeelt like, men tross alt er det rart hvis noen kommenterer det, når dette er på jakka til to sjarmerende tvillinger.

Ligger det mønster på Skeidjakke ute noe sted? -kommer fansen til å spørre. 

Niks. Men det er ikke verre enn å finne logoen på nett og kjøre den gjennom en generator som gir et mønster å strikke etter. Da er logoen klar, og så brukte jeg et standard raglanmønster for maskeantall til jakkene. 

Jeg brukte gratisgeneratoren Stitch Fiddle. Kan brukes til å lage korsstingsmønster, heklemønster og strikkemønster.




 Jakkene er strikket i svart og gult, og Filcolana Arwetta hadde en gulfarge som passet bra til logoen.

-Og de passer! Jeg sendte dem i posten, og fikk bildebevis i retur. Stor stas for en strikker når det klaffer med mønster og mottager. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.