28. mai 2020

Fest og trådfest


Genseren er for tiden en fest. Det er en eksplosjon av farger og fargebytter hele tiden, og når jeg lurer på om jeg skal bytte farge enda en gang, så kjennes det som alt er lov, alt er LOVE, alt er flyt og farger er stas, og jatakk, en drink til nå, to om natta, så klart, skru opp musikken da vel, her er det LIV! Hoihoihoi mer farger! JA! JA til ALT! 


Sånn er det å strikke genseren. Minus drink og to om natta. Og at det skjer inni hodet på verandaen. 
Men det kommer små fyrverkeri og DUNKEDUNKEDUNKEbass fra strikkekurven ved siden av stolen. Jupp. 

Bytte farge en gang til? Ja? Hvorfor ikke? 



Dessverre er det også jeg som skal rydde etter festen.

Feste alle tråder, stramme opp masker, glatte over, og tørke opp rotet. Samle opp og finne alle deler, og plukke trosten fra taklampa. Og sende en liten, irritert tanke til fargebyttefesten. Endre bunnfarge tre ganger i løpet av en mønsterrapport? Og så endre mønsterfarge fire ganger? Som det ikke var tråder nok å feste? Og så strikke begge ermene samtidig, sånn at trådene ikke gjør annet enn å rote seg i hverandre? Verden søker entropi og kaos.

Ryddemannskapet tørker panna. Og kjenner på den gode følelsen av å se trådende etter trådende bli temmet og festet, og så klippet av, som å krysse av punkter på en lang liste. Mmmm. System i galskapen.

1 kommentar:

  1. Det er mye arbeid å feste ender når det er så mange farger, men det er jo verdt det 💕ha en fin søndag 🍃 🌼 🍃

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.