24. april 2020

smått i blått



Neimen, hei bilder som ikke hadde flyttet over fra kameraet til pcen! Jommen var det ikke en liten sparkebukse fra februar som ikke var kommet videre til bloggen, men nå får den vise seg frem i all sin sparkebukseprakt.

Dette er ikke hjemmekontorantrekket altså, selv om strikket bukse hadde vært comfy som bare det. Det er en liten sparkebukse i størrelse tre måneder, så den havner i klesskapet til den aldersgruppen som ikke har hørt om hjemmekontor eller digital skole.

Men altså, Pickles har oppskrift på sparkebukse til voksne (ok, selebukse. Men nærme nok) . Bare tipser, hvis du synes de yngste i forsamlingen ikke burde være alene om gleden av comfy mykisbukse. Og akkurat nå: hvem ser deg? (Og dessverre, det er jo få som får se nye strikkeplagg for tiden. Halve moroa er jo at noen ser at du er ferdig med genseren)





Sparkebuksa er fra Babystrikk på pinne 3, hefte 3 av Lene Holme Samsøe. Hun skrev nettopp på Instagram at det kommer flere hefter i serien i slutten av april, de skal jeg kjøpe, siden det alltids er barselgaver å strikke. Jeg finner alltid noe jeg har lyst til å strikke, og hun skriver gode, gjennomtenkte oppskrifter. Denne buksa falt jeg for fellingene i ribben, Pent både på forsiden og baksiden.



Faktisk liker jeg ryggen best.

Strikket i 2 nøster med babyull fra Raumagarn.

God helg etter hvert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.