29. april 2020

Tøffelhelt



Det er ikke verst når fargene i strikketøyet matcher den fineste vårblomsten. Hvitveis! Hvitveis dukker opp når jeg synes det er mer enn nok av vinter, og har mista litt troen på at det noen gang kommer til å bli vår igjen. Men da kommer hvitveisen med teppene sine over veikanter og skogsbunner, og så blir jeg i bedre humør igjen.  Jeg er på team vår, ikke team vinter. Og hvitveisen er etterlengtet.







Andre ting som er til å bli glad for: godt konstruerte strikkeoppskrifter!


Tegn på at strikkingen har tatt litt over, er når man klapper på strikketøyet sitt, og beundrer hælen på tøffelen man strikker på. Og tilslutt kommer et lite utbrudd med BRAVO fra sofakroken når man feller av i tåa, og den grønne stripa følger rundt hele, så det ser helt sømløst ut.
Her burde det være applaus!


Mulig jeg skal spille av en lydfil med applaus idet jeg feller av, for denne fortjener jubel og sjampanjekorker i taket.





Bare se på hælen! Her starter tøffelen, i kanten av hælen, men det ser du ikke. Ikke et spor av oppleggskant eller noe. Fiffig.



Her er fronten, med den fine linja helt rundt.
Og det var litt vanskelig å balansere og ta bilde av sine egne føtter, så gi meg gjerne applaus for det.


Blomsterrankene på toppen og bunnmønsteret passet godt sammen. Jeg ser at flere på Ravelry har syntes at bunnmønsteret var så fint, at de har det på begge sider av tøffelen, og det kunne jeg tenke meg selv også.


Tøffelhelt, altså?
Ja, dette mønsteret er så bra konstruert at det fortjener kappe.
Mønsteret er Floratøffel. En ekte tøffelhelt.


Mine ble litt store, men det er mest fordi litt annen strikkefasthet når jeg brukte Hifa Embla (Hifa 3) som lå laaaangt nede i garnlageret, kjøpt for et liv siden, da jeg ville teste garnet. Disse blir fine i mange fargekombinasjoner, jeg har lyst på flere.
Men siden det er tøfler, så er det jo fint at de ikke er trange.







1 kommentar:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.