15. april 2020

Lillebjørns lue


Ting som virker for tiden: posten! Så da kan man sende en bitteliten hilsen til gamle naboer som har fått en lillesøster nå. Søringkarantene gjelder heldigvis ikke for luer.

Jeg falt pladask for de bittesmå ørene på Lillebjørnlue, og alle trendy babyer på Instagram er enige om det.







Nusselig med nusselig på! Lua er søt, selv uten baby inni. Putt inni barn, og volia, sprenger søthetsskalaen.




Lua strikkes omtrent som en hælfelling bak. Jeg kunne fått fellingen litt penere, men i bruk ser man ikke på fellingen på babyluas bakhode. Hallois.

Lua veier 30 gram, og jeg brukte Drops Kidsilk og Sandnes silkealpakka, for luer er jo perfekte småplagg til å bruke de små skattene av fint garn du har liggende. 



3 kommentarer:

  1. Noe så herlig! Eg har 7 oldebarn, ingen så små. Fristende i alle fall.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hei, jeg synes denne er så søt, kjøpte mønsteret, men får den bare ikke til, kilen bak går feil vei, jeg har da strikket i mange år, lurer på om mønster er feil? Er så frustrert...... må nok gi opp den!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.