17. januar 2020

Blå liten sak

Jeg er fan av å strikke til små mennesker. Så da sjansen kom for å dytte på strikkeplagg på et nytt menneske, så slo jeg til, og strikket en liten genser i tremånedersstørrelse. Jeg vet at de minste plaggene er lite vits i å strikke, for brukstiden er så liten, men ofte trumfer lyst over fornuft. 
Og lysten trumfet også over fornuften på garnet, egentlig har jeg masse fint garn liggende i lageret, og jeg hadde allerede plukket frem, og skulle til å strikke med det. Så fant jeg et nydelig petrolfarget Isager Highland wool hos Garntopia, og det er jo viktig å støtte garnbutikker. Ellers må de jo legge ned. Så da måtte jeg jo ha med garn hjem.



Fargen heter Greece, mulig en henspeiling på de blå og hvite byene der. Eller det blå havet. Fin er den i alle fall, med litt meleringer i fargen, trolig farget på grått garn, for det spiller pent i fargen. Knappen er fra knappeglasset mitt, den ene som ventet på å bli sydd på et fint plagg som bare trengte en knapp.

Jeg var litt bekymret for om det var en litt kjedelig gave, for man kan jo slå til og lage mye fint til baby. Men det er deilig med de helt enkle plaggene uten noe dill, de er lettest å bruke i hverdagen. Og da jeg strikket den før jul, var det deilig med et strikketøy som ikke trengte mer oppmerksomhet enn ett øye til å følge med på raglanøkningene. Og ellers bare strikke.

Genseren er Hjertebladgenser fra Babystrikk på pinne 3 (det siste heftet) minus hjerteblad. En veldig fin grunnoppskrift. På tide snart å strikke med hjertebladet også. En annen dag...




1 kommentar:

  1. Nydelig liten genser. Det er fantastisk med babystrikk, virkelig koselig håndarbeid :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.