22. desember 2019

Panda på rumpa? Ja takk!



Vi har vært på julebesøk sånn rett før jul. For å hilse på det lille julemysteriet, min yngste brors minste datter som er to uker gammel. Det er luksus å få sniffe melkelukt, kose med bittesmå tær, og gratulere storesøster, mamma og pappa med halvmeteren. Og det fine med å bli tante igjen, er at det kan strikkes babytøy. Smelt!


Så vi gjorde som vismenn gjør i jula, vi tok med gave. Ikke gull, røkelse og myrra, men noe litt mer nyttig, ullklær. (Ok, ikke les videre nå, brodern, spoileralert- det er mer ull til frøkna i julegavene)
Jeg fikk endelig en å strikke PandaPants til. Har lenge hatt disse i kikkerten, men det har vært lite bleierumper å strikke til.








'


Forfra er buksen helt plain, med strikkede snorer som knyting, og bare litt prikker nederst på beina. Men det er baksiden som gjør buksa, en skikkelig nuttet numse som danskene sier.








Egentlig er meningen at du skal strikke buksa først, og så brodere med maskesting etterpå, men da visst jeg at de hadde fått en hvit bukse uten pandafjes. For jeg og maskesting er ikke BFF. Så jeg valgte å strikke det som intarsia, siden fargefeltene er såpass enkle. Jeg strikket frem og tilbake der mønsteret var, og sydde usynlig sammen i siden etterpå.







Og ja, det er litt lite spebarnsvennlig å gi en kritthvit bukse, men tanter trenger ikke tenke så hardt på vaskinga av plagget.  Jeg brukte Pickles Pure wool i svart og hvitt, og syntes numsen ble skikkelig nuttet.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.