27. oktober 2019

Enda mere votter?



En kjapp gjennomgang av votteskuffen til barna gav følgende funn:
-vottene var makeløse (ja, de var makalaust fine, men de manglet makker)
-venstrevotter har et frihetsbehov, så de var over alle hauger
-selvfølgelig var det venstrevottene som var borte, så det var ikke vits å sette sammen umake par.

 Hva gjør man med alle fargene som blir igjen etter å ha strikket masse votter?
Jo, man strikker FLERE votter, så klart.
Så jeg kastet meg over haugen med Rauma Vamsegarn, i et håp om å øke mengden votter i votteskuffen i takt med at mengden garn i lageret skulle minske. Enkel matte, skulle en tro.



Jeg ble kvitt årgangsbrunfargen som jeg har hatt i lageret lenger enn barna har levd. Siden jeg strikket begge vottene samtidig, så fikk de være like. Jeg strikket til og med tomlene med en gang, for å kunne slippe å strikke dem i enda en farge. Klapp på skuldra for egen innsats der.



Enkle votter med lus ble det også garn til. Det fine med lus i ulike farger, er at det ikke skal så mye garn til lusene. Perfekt for de smårestene som egentlig ikke passer til så mye annet.


Regnestykket med at antall votter skulle øke, og antall gram med Vamsegarn skulle ned, det gikk ikke helt opp, for det snek seg inn flere ukjente i ligningen. Feks at det ene paret plutselig ikke hadde tommel på en hånd, og det ser jo bare dumt ut i en tredje farge, når du har satset på at det var nok med to farger. Såååå da måtte jeg innom Husfliden. Og da hadde jeg ikke tenkt på at det var kommet flere farger i Rauma Vams, fine melerte farger som fristet. Og jeg hadde et gavekort. Tenk så dumt å ikke bruke gavekort når du har et i lommeboka, og har husket å ha det med. Så...

Antall votter økte. Og antall garn økte. Akk, ja.

2 kommentarer:

  1. Herlig :-)) Vakre votter med fine farger.
    Vi har hatt første frost i natten. Alle roser i hagen jeg klipp i går og i vasen er en super bukett... og i dag jeg ta strikkepinne og
    begynne å strikke hals og lue... restegarnstrikke :-)))
    God fredag for deg... og super helg.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.