9. august 2019

Guf i Danmark



Fordelen med å ha sen ferie, er at ferien ikke er over, selv om resten av verden sørger over at ferien er ferdig. Da kan jeg komme snikende fra sidelinja og gni inn at jeg nettopp har spist Guf på isen i Legoland, og det er like kvalmende søtt som tidligere år. Men det hører liksom til. 





Legoland er mye køståing, og siden jeg har vært der før, så kom jeg forberedt med enkelt strikketøy. For hva gjør at køen blir lettere å være i? Utrolig nok så jeg bare en hekler på to dager, men de andre gjorde nok notater og tenkte at det der skal med i veska til neste gang. For hva ellers er det moro å gjøre i en lang kø? Pokemonspillere ble observert (lett gjenkjennelig på ladekabler fra sekken), men ellers var det mest kikking i veggen. 

Dansk garnutsalg er dessverre fraværende i Legoland (ok, mulig bare jeg som savner det, men tenk så fristende når du allikevel skal på ferie dit) så jeg fikk overtalt reisefølget til å vente på meg mens jeg jogget gjennom Århus og fikk kikket i garnbutikker. 




Jeg rakk Yarnfreak.dk og Fandango, og anbefaler absolutt en tur innom dem. Mye fint garn (ikke bare Sandnes garn, det kan jeg like godt kjøpe hjemme, men fine ting som garn fra Hegdehog Fibers, la Bien Aimee, Filcolana og endel fine duppedingser. Heier veldig på duppedingser.




Fangsten var ikke så stor, men det er mest fordi jeg ikke liker kjøpe garn jeg ikke har planer for, for det manglet ikke på bra garn. Istedet ble det en strikkebok jeg har hatt lenge lyst på (av Anna Malta, også kjent som Sweaterspotter på Instagram), en kul blekksprut med garn, og et rødt hespe med Malabrigo sock i Boticelli Red.

Og alle var enige at det var en fin tur. 

Nå er det skalldyrfestival i Mandal og mye strikketid på tapetet. Jeg og den røde strikkejakka mi har blitt venner igjen, så det kommer skrytebilder av et erme som passer. Men først litt mer strikking på bryggekanten mens yngstebarnet overrasker krabber med å heise dem opp i bøtter og slippe dem ut igjen. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.