28. juli 2019

Vertices unite



Sjalet Vertices Unite er ferdig  og på størrelse med tidligere Sovjetunionen. Altså akkurat stort nok for en vinterstid prøver å ha mest mulig plagg mellom seg og vinteren. Ta den, vinter! Her kan jeg forsvinne inn i varmen, og du kan bare holde på med kulde der ute. 


Jeg strikket den minste versjonen for noen år siden, og har siden hatt lyst på et stort. Hvorfor gå for skjerf når du kan for sjal og varme hele kroppen? Evt alle rundt deg også? (Ok, det er ikke så stort.  Men det er ikke Sovjet lenger heller) 



Jeg skal heller ikke gå med sjalet som et båtseil, dette er strengt tatt bare showoff for fotografen,  sånn at jeg får vist sjalet i all sin prakt.  Vi står ikke vanligvis i grøfteksnten ved siden av åkeren heller. (Men vi bor idyllisk her i Lørenskog , og det er mye av skog her. De tullet ikke da de fant på kommunenavnet) 


Sjalet veier 333 gram, og er strikket med rester i Arwetta, Lanett, Sisu og babygarn fra Rauma. Samt et spraglete nøste i hvitt, rødt og rosa og glitter fra Iknitordye, inspirert av Zombieapokalypsen, så fargen heter Aim for the head. Nå er ikke zombieapokalypse det jeg har på topp ti lista over bekymringer, så det gjør seg pent i et sjal. 


Icordkanten rundt er som den transsibirske jernbane,  den tar sin tid, og så blir alle imponert hvis du har gjort det. Her blir sjalet mye penere med kanten, det er verdt jobben. Men det er litt tungt til slutt når du ser målet nå nærme, og så er det egentlig langt igjen med ørti kantmasker. 


Så i vinter skal jeg sitte og lure på hvorfor jeg har cravings på lakris og bringebær. 




Og endelig et bilde som nærmer seg sannheten. Jeg skal ha det rundt halsen. Ikke utspent som flagg. Bare deilig rundt halsen.


Så vil du anbefale å strikke det?

Ja. Fordi det faktisk er moro å strikke på grunn av det er tydelige seksjoner, så du har alltid et lite mål å jobbe mot, og så kan du gjøre det så fargerikt eller avdempet som du vil. Jeg er ikke så glad i plagg som er så fargerike at det er plagget som kommer før meg inn døra, og så ser de meg etterpå, men sjal og sokker er på en måte tillatt å være fargeklatter. Og det kan se planlagt ut, og ikke at du var midlertidig utilregnelig når du valgte fargekomboer.



Takk til fotografen.  Hun er kortere enn sjalet. 

2 kommentarer:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.