19. juli 2019

Garnkrise


Kvelden ligger forlokkende foran meg, en god bok, jordbær i kjøleskapet, hvitvin til kjøling, serier jeg ikke har rukket sett ennå, strikketøyet klart...

men vent litt! -Det er bare noen meter igjen av garnnøstet, og jeg har ikke mer liggende!

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!


ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!


- Ok, sånn hørtes det ut inni hodet. Det var ingen som hørte meg ut til Færder fyr. Ingen måker lettet forskrekket.

Men noe fordel har man av sentrale strøk. En kjapp biltur unna til Storsenteret som var på vei til å gjespe og stenge for kvelden, og vips var nytt nøste skaffet ti på stengetid. Kvelden reddet! I samme slengen fikk jeg med meg ToGoodToGo fra bakeren, så da reddet jeg kvelden for strikketøyet og reddet et brød, to kaker og rundstykke fra matsvinn.


Jeg er inni en lyststrikkperiode i sommer. Jeg strikker etter lystprinsippet. Nå hadde jeg lyst på et Vertice Unitesjal i rosa, rødt, svart og hvitt i ymse sokkegarn/babyull, og jommen matcher det strikkebagen jeg har fått av Cecilie en gang i tiden.


Kvelden er reddet! Pust ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.