25. juni 2019

Mord i blikket


Dette er blikket til en strikker som oppdager at ermene er for trange.
IGJEN.
Det er mord i blikket. Jeg minner om at jeg har spisse pinner i nærheten. Beware.

Etter å ha strikket det ene ermet to ganger, og håpet på løgnen om at det retter seg i vask;
vidden bedrer seg ikke i vask, Merete. Eh, nei.

Det kan være jeg håper at det sitter en bitteliten gnom inni vaskemaskinen som helt plutselig strikker på noen kiler i ermet, så det mirakuløst sitter som støpt etter vask, men selv om det er en Miele vaskemaskin, kan jeg ikke håpe på mirakler. (eller tro at det bor en liten, veldig ren, og strikkekyndig gnom i vaskemaskinen, stakkar)





Jeg gir opp i kveld. Og skal knurre litt til jakka.

Men siste ord er ikke sagt. Planen er å starte med flere masker etter vrangborden, og så heller øke tidligere. Den har god nok vidde øverst, så det kan funke. Jakka skal bli jakke, tilslutt. Jeg skal bare ordne så jeg får blodomløp i hendene når jeg bruker jakka.


2 kommentarer:

  1. Hater når det skjer, at gnomen ikke gjør jobben sin *knis*.
    Huff, slike prosjekter som skaper hodebry "all the way" det er vel bare slike man må overvinne, for den som ler sist ler best. Jeg er nok like sta som deg her, så stå på. Gleder meg til å se ferdig prosjekt ;)

    SvarSlett
  2. huff da, bruk tykkere pinner der det blir for trangt. men strikke omigjen må du jo.

    klem,

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.