2. februar 2019

Rød twist

IMG_9561

Rød kåpe kan anbefales.
Den gjør at jeg føler meg velkledd vinterstid, og lyser opp i hverdagen.
Kort sagt, we are in LØØØØØW. Det er LOVE med store bokstaver.

Jeg har derfor hengt meg opp i å skaffe mer passende hodebekledning til kåpa, siden jeg bruker den såpass mye, og de andre luene mine har mye rosa og lillatoner, som ikke helt går knirkefritt sammen med den nye rustrøde kåpa. Jeg strikket en Bostonlue for ikke så lenge siden, men kjente behovet for hodeplagg som fungerer bedre med håret oppsatt i strikk bak, siden jeg ofte har håret sånn. Lua skle oppover med hestehale i, og da begynte jeg lete etter pannebånd.


IMG_9604

Det er egentlig en drøss med pannebånd med knute eller tvist foran, jeg gikk for Twist, men det finnes mange andre. Snurringen gjøres i sammensyingen, så det er veldig enkelt å strikke en tube og sy det sammen. Men det blir effektfullt med den tvisten foran.

Jeg strikket mitt bredere enn oppskriften, det er mest smak og behag. Men det sitter pent på, sitter som det skal, og rømmer ikke av hodet. Og det matcher jakka helt som det skal!


IMG_9612 

Jeg hadde falt for Sandnes Tove i den nye rustrøde fargen (4236) i høst, så det ble et nøste av det, og så kombinerte jeg det med en tråd med Filcolana Tilia. Takk til Trådsnella på Lørenskog som tok seg tid til å teste ut fargekomboer med meg. Da jeg var i tvil hvilken farge jeg skulle gå for å passe jakka mi og nøstet med Tove som jeg hadde med i veska, så hentet hun de ulike nyansene med Tilia, og snurret trådene sammen, slik at jeg så hvordan de smeltet sammen. Da ble det en brunnyanse istedet for rødt, og det gjorde fargen mer rustbrunrød, akkurat som ønsket.

Legger du nøstene ved siden av hverandre er det ikke like lett å se hvordan de påvirker hverandre,  men hvis du snurrer tråden sammen, så ser du det kjapt. Bra triks!

(Og bra butikk! Anbefales hvis du er på Lørenskog! Og de er flinke på Instagram! Følg en garnbutikk idag! )
2019-02-02_03-14-35

Et blast innebilde viser at fargene ikke er helt samme, men blandingen er veldig fin. 
Det gikk med 64 gram totalt, omtrent et nøste med Tove og en dæsj Tilia.

IMG_9605

2 kommentarer:

  1. Oi, det var flott, må sjekke ut mønsteret! Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  2. Elegant pannebånd, jeg er misunnelig! Jeg har prøvd å bruke strikket pannebånd, men det fungerte ikke så bra med mine krøller, jeg kler best baggy luer eller alpelue. Kjempefin farge også, og takk for tipset om å snurre trådene sammen!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.