9. februar 2019

Farvel til kalde poter


Poten i været, den som synes det er kaldt å gå ut og tisse for tiden! Hunden til en kollega synes det er kaldt på tissetur.  Nå får vi se om småtten synes det er greit med sokker på snø, og om de holder seg på potene. 

Han var ikke interessert i å stille på catwalk (tross alt er han en hund og ikke en katt)  og stå modell, men det er nå dokumentert. 

13 av 10 poeng på søthetsskalaen på disse potesokkene. Scorer høyt på lista over det minste jeg har strikket, og det kjappeste. 



Takk til min trofaste håndmodell og kollega på nabopulten som kunne stille fingre til disposisjon igjen. 

Mønster: (du vet du trenger potesokker i livet ditt) 
Sportsgsarn med løpemeter 100 m/50 g.
Pinne 3.5. 
Legg opp 20 m og strikk rundt. 
1 r, 1vr til ønsket lengde (jeg strikket 23 omg) 
Fell 2 sm til du har 5 m igjen. Snurp tråden gjennom de resterende maskene. 

Strikk en icordtråd, og sy den fast øverst, så du har noe som holder sokken oppe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.