28. februar 2019

Nye pinner



Jeg er litt Jekyll and Hyde når det kommer til nye strikketing. 
Dr Jekyll-biten av meg har funnet sine favoritter, og vender stadig tilbake til det. Det koker ned til noen få pinner (Addi metallpinner, selges i Norge som pinner fra Sandnesgarn, men er merket med Addi, og aller helst liker jeg Addi lace.), og et lite skrin med nåler, sikkerhetsnåler, målebånd og maskemarkører. 

Mr. Hyde-biten av meg kan da bli helt avsporet av nye greier, eller gamle greier i ny innpakning. Oioi! Målebånd som ser ut som en liten gris? Prikkete saks? Garnmonster? 

Personlighetene mine er ikke helt enig, altså. Stort sett vinner trauste Dr.Jekyll på strikkepinnene, for det er stadig nye pinner som er poppis, men jeg har liksom funnet noen som passer for meg (Addi i metall) og da har jeg sluttet å lete etter den perfekte pinnen. Men av og til kommer Mr.Hyde frem og ser noe som jeg bare må teste. 





Addi CrasyTrio! 

Pluss for at det er Addi, for de holder bra.
Pluss for å teste å strikke på tre fleksible, små strikkepinner, sånn at sokkestrikking og vottestrikking blir som å strikke med magic loop, men uten løkka.
Pluss for at det ble veldig pent i overgangen mellom pinnene, og det flyter bra i strikkingen. 

Minus for navnet. Hallo, det blir ikke mer crazy når du staver det helt kreisi. 
Minus for at tre pinner gjør at du er litt stuck hvis en av pinnene forsvinner under sofaen. Med fem ermepinner kan du miste en under sofaen uten at det er krise, og strikker du med stor rundpinne, mister du ikke en av pinnene(da har du egentlig rotet bort hele) 
Minus for at omkretsen ikke kan være større enn sokker eller votter, for da er det litt risky å miste masker i glipene når det blir mange masker på pinnene.  
Minus for prisen, for den er høy. har sett den fra 150-190 kr for et sett. Hoi. 

Så hvordan var de å strikke med? 
Jo, det er et bra alternativ til å strikke med fem korte pinner, eller magic loop. Jeg er et vanedyr, og har vendt meg til å bruke magic loop, men dette fungerte veldig ok. Vurderer nesten å kjøpe et par i str 3 mm også, og det er et godt tegn. Men i alle størrelser? Njææ. 

Men til tomlene var de utrolig gode! Tommel opp! 


5 kommentarer:

  1. Bruk to små 40 cm rundpinner.Funker like greit.Koster mindre gjør det også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det funker også! Jeg må innrømme jeg foretrekker Magic loop nå etter hvert.

      Slett
  2. Jeg liker disse til småstrikk med mønster (votter, barneermer eller nederst på voksenermer). Men enig - prisen er stiv! Til ensfarget foretrekker jeg egentlig vanlige strømpepinner.
    Forresten kan jeg kjenner meg igjen i den spalta personligheten :D
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  3. Luksus for hendene. Jeg har ikke prøvd det ennå. Jeg tror alltid at pinner kan være for korte og derfor ikke så gode hånden - Er det slik??? Hva sier du?
    De er like dyre i Tyskland.
    Kanskje jeg skal prøve en størrelse - 2,5 eller 3,0 -
    God kveld. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  4. Så enig i dine betragtninger mr. Jekyll

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.