1. mars 2019

Pilformet


Noen ganger er det litt trist og fint å gi bort en gave. Sikkert fordi det er en hadetbrahåperdufårdetfintogvikommertilåsavnedegmasse-gave. Men det er egentlig finest når det er litt vondt, for da har man jo hatt det bra sammen, og faktisk mener at det er rart at det er nytt kapittel og man ikke møtes hver morra på jobb lengre.

Men da får vi satse på at de på den neste jobben sier; oi, så flotte votter! Og så kan hun si at -ja, jeg har fått dem av en tidligere kollega som er innmari god på votter. Og som ler høyt og av og til strikker i lunsjen, hvis hun rekker det. 
Og så er vi liksom med litt på veien videre. 





Unstoppable heter mønsteret, og jeg falt pladask for det litt stramme uttrykket, og de enkle, rene linjene.Synes det ligner på styrefjærene til en pil. Det er kjapt å memorere, siden maskene etterhvert forteller deg hva du skal gjøre, selv om det tar litt mer tid å strikke enn bare rettstrikk, når du fletter en maske bortover hele tiden. Men det var inspirerende med en slik flettestruktur på vottene, i tillegg til flerfargestrikkingen. Gøy med litt annerledes konstruksjoner. To tomler opp til designeren. 

Jeg brukte Sjølingstad totrådsgarn i den nydelige komboen med oker og blå, og strikket på pinne 2,5 mm, så de er ganske tett strikket, med høy strikkefasthet. Luner litt for vinden når de er tett strikket. Det er heller ingen lange trådsprang i vottene, så det er ikke noe å sette fingrene fast i. Bare varme, tette votter. 

Fine votter altså. Skulle gjerne hatt dem selv, men nå er jeg ikke en gudinne med fjorten armer, så mitt votteforbruk matcher ikke antallet jeg strikker. Og så er det fint å gi bort noe man liker. Og alle liker votter. Dermed basta. 



Ok, bare et bilde til, for fargene er så fine sammen.  Mmmm. 



1 kommentar:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.