16. februar 2019

Kald hals


-Jeg kunne trengt et skjerf, kom det fra sønnen en dag. Jeg slapp alt jeg hadde i hendene og løp til garnlageret.  Sønnen er sjelden på etterspørselsiden når det kommer til å spørre om strikkeplagg, så jeg sjekket for sikkerhets skyld om han var frisk og ikke snakket i søvne, eller om det fløy noen griser forbi eller andre endetidsvarsler. 

Men nei, det var rett og slett at det var kaldt ute. Og skjerf kan bøte på det. 

Jeg slapp å lure på fargen, et klassisk svart skjerf var ønsket, og jeg hadde mye svart Hexa liggende etter et tidligere genserforsøk. Det føles litt luksus å strikke i Hexa til et skjerf, men det er bra med et garn som har passert kløtesten når det skal mot halsen. Og det dyreste garnet du har, er det som bare ligger i skapet.



Pinne 5.5 mm, 45 masker, 2 rett,1 vrang, så blir det en fin struktur som er lik på begge sider. Det er praktisk med slike strukturer, siden skjerf egentlig ikke har en bakside. Etter 165 cm takket jeg Hexa for følget, og felte av. Da hadde jeg brukt 176 gram.



1 kommentar:

  1. Fint skjerf til flott ung mann. Hexa er jo et deilig garn, må være perfekt til skjerf :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.