18. februar 2019

Ikke magetopp


For de som er bekymret for at førtiårskrisa har slitt skikkelig til; nei, jeg skal ikke strikke meg en magetopp. Genseren skal forsette nedover midjen, lover. Pust ut, og les videre. Det kommer ikke til å være sterke bilder her. Ingen pupp på avveie. Eller utrent mage. Niks. 

Jeg tredde ermemasker og bolen på nok rundpinner til at jeg kunne snike meg inn i genseren som jeg strikker på, i en dobbel angst for å stikke meg på pinnene eller miste masker. Den magiske stunden når ermehullene er plassert og maskene er samlet til bol, sånn at det ikke bare er et strikketøy, men et plagg som vokser frem. 


Genseren er Wool and honey, og er en favoritt på instagram. Jeg er ikke den første eller den siste som strikker denne genseren, men treffer stadig noen som synes bærestykket med bikubemønster er stilig. Det er forlengede masker som legger seg på utsiden av genseren, og den effekten har jeg brukt lite før. 

Garnet er Arwetta i fargen chrysantemum, og jeg har skrevet lovord om den fargen før. Denne vinteren har jeg tydeligvis gått inn for å kapre tittelen Lady in Red, siden mye av strikketøyet har involvert denne fargen, men Lady in Red klinger bedre enn Lady in beige, så jeg fortsetter med min røde periode.



1 kommentar:

  1. Strukturmønsteret kommer veldig flott fram her, den blir nydelig!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.