15. februar 2019

Som hånd i hanske


Et hendig tips på fredagen: 
Hvis du og vottemottager ikke er i umiddelbar nærhet av hverandre, spør om han kan tegne omrisset av hånda si på et ark. 

Da ser du kjapt om strikketøyet passer i målene. 

Tipser om dette, siden jeg brukte det med hell da nevøen fikk for små votter til jul. Jeg gamblet på størrelsen, og strengt tatt er barnestørrelser ren rulett på votter, siden det er litt vill gjett om det kom til å passe, siden nøyaktige håndmål ikke er noe man går rundt og husker. Jeg er fornøyd at 13 av 14 votter passet (eller så er resten av slekta for høflige til å si noe) så det å strikke et par til som garantert passet, gikk bra. 

Oppskriften er igjen speedy selbu mittens, denne gangen brukte jeg Cascade 220 som er et ullgarn fra USA, som jeg har fått en drøss av i gave. På pinne 4.5 mm  ble det ca 7åringstørrelse. 


1 kommentar:

  1. Veldig god... vanligvis strikker jeg votter for store...
    God helg for deg.
    Hilsen fra meg.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.