29. desember 2016

Nissevotter

IMG_6827

Kan man bruke nissevotter hele vinteren?
Eller er nissevotter forbeholdt desember og juledagene?
Eller til tjuende dag jul?

Akkurat det er ikke så farlig. De er like varme i november og februar som i desember, og de andre månedene kan man kanskje fokusere mer på sukkertøystangfargene på vottene. Eller bare legge dem i garderoben til neste desember, og heller be om et nytt par til resten av vinteren.
IMG_6829

Vottene er strikket i november i mysteriestrikk hos Jorid Linvik i facebookgruppa hennes. Det dukket opp biter av mønsteret litt etter litt, så da jeg startet visste jeg ikke hvordan de skulle se ut. Mysteriestrikk kan være nervepirrende slik, men jeg vet at Jorid har sjarmerende mønstre, så det kunne jo ikke gå så galt.

De ble litt lange, så mottager har tovet dem litt for å få dem til å passe bedre. Det er fordelen med å strikke i Finull, da kan det krympes om de blir for store.

Mønsteret finnes i Jorids facebookgruppe her. 

5 kommentarer:

  1. Så søte nissevotter! De passer nok bra mesteparten av vinteren, for de færreste nistuderer vottemønster slik vi strikkefrelste gjør. Så det er nok ikke så mange som ser, og enda færre som reagerer;)

    SvarSlett
  2. Ja, vi er nok en litt mer detaljfokusert gruppe ;)

    SvarSlett
  3. Så fine nissebotter ville i alle fall jeg brukt hele vinteren 😊

    SvarSlett
  4. Så fine. Jeg er så dårlig på sånn mysteriestrikk og har kun prøvd det en gang. Er nok kontrollfreaken i meg som slår inn. Hadde nok hatt godt av å utfordre meg selv med å delta på noe slikt igjen kjenner jeg.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.