23. juni 2016

Farger i posten

IMG_6050

Postkassa mi hadde plutselig pakke i seg.
Det er litt stas når postkasser inneholder det de skal (overraskende pakker og takkekort og fine brev), men jeg var litt i stuss, for jeg hadde da ikke bestilt noen myk pakke?

Og så var det en sommerpresang fra Anne på landet! Hun hadde plantefarget garn og sendte en smakebit til meg, oioioi! Snakker om heldig!

Anne fikk en gammel bok om plantefarging av meg som jeg hadde stående og bare støvet ned, og da kjente jeg et lite stikk av at det var mye bedre at hun fikk boka og gikk amok blant fargebad og vekster og garn, enn at jeg skulle late som jeg skulle gjøre det snart, siden jeg hadde latet som det i årevis. Så i et øyeblikk av selvinnsikt, fikk boka et nytt hjem. Og der har den jommen vært i sving!

Nok garn til et vottepar eller to, det brune er skjegglav som har vokst på Bjørk, det røde er krapp, det gule er gullris fra grøftekanten og det hvite er ubleket. Min favoritt er krapprød, nydelig!
Så votter er det stor sjans for i sommer. Mmmm!

Lønner seg jommen å gi bort sånne bøker! Lurer på hvem jeg skal gi bort en kokebok til? Eller en bok om båtbygging?







2 kommentarer:

  1. Så koselig! Og for noen deilige farger, gleder meg til å se hva det blir av garnet.

    SvarSlett
  2. Flotte farger! Så gøy med plantefarget garn! Og omplassering av bøker (og annet) som man ikke bruker er smart! Mye bedre at noen andre får glede og nytte av det.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.