26. februar 2016

Muscariblå

IMG_5119

Lyseblå som perleblomstene, klar til å varme en liten kropp.  Jeg har hatt en liten blå bølge i vintermånedene, det er ofte sånn at det jeg har på pinnene og sitter og ser på, det spinner jeg videre på i tankene, og tenker på hva andre ting som kunne bli fine i denne fargen. Tankestrømmen flyter avgårde mens maskene glir over pinnene. 

Altså en blå bølge. Til tross for et garnlager som har minimalt med blått, så er det stadig noen nøster der nede. Dette er Nøstebarns totrådsmerinoull i en fin blåfarge, lyseblå som perleblomstene som sagt. Det er perleblomster og narcisser i vinduskarmen min for tiden. Inne er det vår, ute må bare tenke seg litt om først. 



IMG_5116



Byssanlull er et vestemønster jeg synes skiller seg litt ut av de ribbestrikkede vestene, med et ribbemønster av 1 rett, 2 vrang, så strukturen blir litt annerledes enn vanlig, men like elastisk. Jeg liker også V-halsen på vesten, det gir en fin detalj.


God vinterferie! Om det er innspurt, eller start eller ikke, vinter er det iallefall ennå. Selv om den er på hell. 




4 kommentarer:

  1. Nydeleg vest! Det kan godt bli vår snart, ja.

    SvarSlett
  2. Fiiine fargen! Er veldig glad i Nøstebarnulla =))

    SvarSlett
  3. Den var fin, ja. Nøstebarnull har jeg alt for mye av, jeg må ha hamstret litt hardt. Må strikke mange trøyer om lageret skal minke. Men et godt garn :)

    SvarSlett
  4. Nydelig farge, og veldig delikate bilder.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.