13. mai 2014

Se han strikker!

Untitled


Kjære desken som plukket ut overskriften til VGpluss-artikkelen om John Fredriksen i VG i helga:

Du fikk min oppmerksomhet. Jeg suger til meg det som finnes av strikkerelaterte nyheter, og synes det er hyggelig at selv milliardærer finner glede i strikking, og har en god fremgang med strikkingen.
Siden jeg synes det er irritererende med å måtte betale for å lese en nettavis, så har jeg ikke lest resten av artikkelen, men googlet meg frem til når nevnte Krøsus satt i fengsel, og samme artikkel fra DN.no kunne også fortelle at han der strikket gensere til døtrene. Det er tjue år siden, så det er nok ikke de genserne de tripper rundt i på bildet.

Trolig er det mer penger i shipping enn strikking, det er vel derfor vi ikke har sett strikkekolleksjoner fra den kanten. Kan jeg foreslå piratgensere? Sjømannsgensere med båthals? Sjøvotter?

Jo, overskriften tok oppmerksomheten min.
Ikke fordi jeg er særlig interessert i shipping og milliardærer og kreative måter å slippe å betale skatt på, men fordi overskriften impliserer at strikking er noe du bare gjør om du har altfor mye tid mellom henda, eller at det er helt crazy at en milliardær strikker. Eller at en mann gjør det.

Bah.

6 kommentarer:

  1. Ja det var jo litt av en nyhet....
    Du skriver så morsomt:) Festlig å lese!

    SvarSlett
  2. Kanskje noe å tenke på for Petter Northug også? Han kan jo alltids strikke seg en VM-genser... :-O

    SvarSlett
  3. Bruk av strikking i avstraffing er mot artikkel 3 i Den europeiske menneskerettighetskonvensjonen av 1950.

    -Husbonden

    SvarSlett
  4. Jeg måtte le litt... Men du har rett, det er trist at en så vanlig aktivitet/hobby som strikking får så lite oppmerksomhet, og at det fremstilles så negativt. Bloggdask til VG!
    Strikking har jo alltid vært viktig i dette kalde landet.
    Som en kommentar til strikking og straff, må jeg nevne at i noen amerikanske fengsler brukes strikking som terapi.

    SvarSlett
  5. Fant litt mer her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ingen-gambler/a/253366/

    "Med raglanfelling og det hele". Fnis.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.