7. januar 2011

Reisestrikk

020

Søndag kveld skal jeg sette meg på flyet og dra til Lørenskog for å være på et kurs via jobben. Hjernen jobber på høygir med hva som er passende strikk å ta med, for grilldressen har nådd sånne proporsjoner at den utgjør hele håndbagasjen. Og siden jeg har planer om å reise med kun håndbagasje (som jeg stort sett gjør, selv når vi reiser med barn) så utgår det av naturlige grunner. Planen var først votter, men det var for mye mønster til reise. Men alltid kjekt å få hjelp til nøstingen.

Det jeg gleder meg mest til, er to netter uavbrutt søvn og hotellfrokost! Hurra!

18 kommentarer:

  1. Håper du får en fin kurs-tur:) Luer, halser, skjerf er nok lettere å ha med som håndarbeid en mønstrete votter:)

    SvarSlett
  2. uavbrutt søvn= LIKER!!!! sokker?eller lue?hmmm du finner sikkert på noe fint:)kos deg på kurs,sov godt:)

    SvarSlett
  3. Jeg håper du overlater barna i hendene på en ansvarlig person.

    SvarSlett
  4. God tur, håper du koser deg!
    Jeg foretrekker sokker eller enkel glattstrikk av typen barnegenser på tynne pinner.

    Du får si fra hvis du skulle ha tid og lyst til å strikke en kaffekopp på Gardermoen. Jeg bor rett ved. :)

    SvarSlett
  5. Det var ett koselig bilde! Håper du finner ett passende strikketøy for turen!
    Gleder meg forresten til å se onepiecen i sin helhet jeg, den høres så spennende ut!

    SvarSlett
  6. Sjal er også en fin enkel ting og strikke på tur;)
    Du får ha riktig god tur!

    SvarSlett
  7. Uavbrutt søvn??? Fremmedord som det er lenge siden jeg har hørt om her i huset.......NYT DET ;)

    Jeg holder også på med "reise/ferie strikk" To uker i spania, krever litt hjernetrim/planlegging......og nøye utvalgte garnalternativer.......Men nå har jeg bestemt meg.....tror jeg.... ;)

    God tur ;)

    SvarSlett
  8. Ja, eg sluttar meg til forslaget frå Marion: SJAL! Eit sjal til deg sjølv, for å feire og nyte rolege netter! Gjerne i eit tynt garn (lace - fingering), dét er lett å bere med seg!

    Eg søkte på "sjal" i bloggen din no, og ser at du har laga i alle fall to sjal av Evelyn Clarke. Nydelege! Begge står no på prosjekt-lista mi for 2011!

    SvarSlett
  9. Eg har funne ut at det perfekte reisestrikk er noko du kan leggje ned og ta opp att utan å miste "tråden" i kva du driv med. Avansert telling, ekstra flettepinnar og anna ekstra "styr" er ikkje gunstig på fly, flytog m.m.
    Dessutan bør det ikkje ta for stor plass.... Og eit "must" er trepinnar, det går gjennom sikkerheitskontrollen utan problem.
    Eg strikkar ofte votter, sokkar, skjerf og andre "enkle" ting der eg ikkje treng særleg oppskrift.
    God tur!

    SvarSlett
  10. Eit eller anna på pinne 2,5 utan for mykje mønster er vel eit bra val. Kva med eit par leggvarmarar? Kos deg med uavbrote søvn.

    SvarSlett
  11. Jeg har også problemer med å bestemme meg for valg av strikkeprosjekter på tur :)
    Men vaskekluter med en rundpinn med er jo alltids greit...
    Ha en strålende flott kveld
    *Siv*

    SvarSlett
  12. æ e nu orntli spent på den grilldressen - ska bli spennans å se på sluttresultatet :)
    2 netter uavbrutt søvn??? himmel spør du mæ - med mindre du våkne av dæ sjøl på gammel vane - uansett - god reise og safe return :)

    SvarSlett
  13. kos deg med søvn! Det høres fantastisk ut :)

    SvarSlett
  14. Ha en flott tur! Så kjekk en liten hjelper du har på bildet ditt!

    SvarSlett
  15. Very nice .. I will share with my friends. Thanks

    SvarSlett
  16. Du har en kjekk blogg! Er innom her titt og stadig, så håper på mye strikking i 2011 :)

    SvarSlett
  17. Herlig bilde!!!! God tur på kurs tur!=D

    SvarSlett
  18. Håper du hadde en fin tur, med gode netter og tilhørende frokost. :-)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.