12. oktober 2009

Hva jeg fylte ventetiden med

IMG_5576
Datteren ventet seks dager over termin, muligens for å bruke opp vår tube med tålmodighet, så jeg utnyttet tiden til å strikke litt. Siden hun nå krever litt mer oppmerksomhet enn inni magen, så tok det litt tid å blogge dette. Garnet er Bambino babyull, jeg fikk 6 nøster lilla og 2 nøster gammelrosa i gave fra jobben, og da lurte jeg på hvor langt jeg kom med de nøstene. Åtte nøster er jo mer enn nok til et babysett.
Lua er lettstrikket babylue fra Nøstebarnboka, den er kul i striper! Og tar null tid å strikke, hvis noe er på leting etter noe kjapt å strikke i barselgave. Sitter bra på også.
lilla babybooties
Sokkene er Malins babysokker, nå med striper på skaftet for å matche settet.
IMG_5573
Jakka er fra Sandnesheftet 0314, et hefte jeg oppdaget med glede at de solgte på nærbutikken her fremdeles. Gamle hefter kan være krøkkete å få tak i.
Jeg strikket en kant i i-cord i halsen, og det anbefales veldig! Det blir en rund og stilig kant, som ikke er så elastisk. Passer fint på denne jakka som er strikket sidelengs, da har det lett for å dra seg i bredden.
IMG_5572
Ei bukse var det også garn til, valgte å strikke ensfarget for å roe ned på stripe-o-ramaet og så hadde jeg myye mer lilla enn gammelrosa. Selebukse fra Nøstebarnboka er mønsteret. Sånn i ettertid er jeg usikker på hvor smart det er med seler, siden jeg ikke likte det med barn nummer en, men så var jeg uorignal og fulgte mønsteret.
En body ble det også garn til, men den presenteres senere, den hadde jeg med på føden, så den er ikke tatt bilde av ennå.
Vi koser oss med det nye tilskuddet i gjengen! Enn så lenge er hun er rolig baby som godt kan sove på formiddagen og kikke seg rundt mens vi spiser, og så ha etegilder om kvelden (=ikke armer fri til strikking og data). Søvn om natta får vi også til vår store overraskelse. Det var litt uventet.
Så det oppdateres her med ujevne mellomrom! Stay tuned!

21 kommentarer:

  1. flott sett! Stilig med striper :)

    SvarSlett
  2. Nydelig sett. Prinsessen din blir sikkert kjempe søt i dette settet. Takk for tipset om luen, jeg tenkte faktisk på å strikke den senest i går da jeg må forberede barselgaver fremover, men var usikker på hvor god luen var :) Får se om jeg får anledning til å strikke litt på den i kveld :) Ønsker deg en fin uke :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint! Tror det blir en lue på meg også - har strikka baby surprise jacket i gave til ny nevø og har babyull til overs, det passer jo kjempefint med stripete rettstrikklue da. Og boka står i bokhylla :)
    Gratulerer med datteren forresten! fint med nattesøvn :)

    SvarSlett
  4. Herlig sett i lekre farger!

    SvarSlett
  5. nydelig sett du har strikket! Jeg er på utkikk etter en enkel oppskrift på sokker. Er de du har der greie å strikke? er helt fersk strikker, og må legge lista lavt på mine strikke prosjekter....

    Kos deg med det lille vidunderet ditt!

    Lene.

    SvarSlett
  6. Det ble et utrolig fint sett, nydelige farger! Gratulerer så mye med veslefrøkna :) Hun kommer nok aldri til å fryse med en så flink og ivrig mamma! ;)

    SvarSlett
  7. Helt aldeles herlig sett, og det ble jo så fint med rosa og lilla sammen :) Jeg likte heller ikke selebukser så godt, holdt meg mest til de med strikk i livet. Mer praktisk ved bleieskift osv. Men jeg hadde da en del selebukser allikevel, og siden de var i ull ble de foretrukket foran "vanlige" bukser... Regner med at prinsessen vil bli nydelig i dette.

    SvarSlett
  8. Takker og bukker!

    Lene; sokkene er veldig enkle, og sitter bra på foten. Oppskriften er herfra:

    http://web.archive.org/web/20070827055925/knitgirlinorway.blogdrive.com/archive/481.html

    SvarSlett
  9. Kjempefint sett! Jammen fikk du mye ut av de nøstene! Så heldig du har vært som har fått et rolig og fornøyd barn - kos dere! Hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  10. nydelig sett,jakken har jeg selv strikket for 100 år siden. i brunt,men nå lurer jeg på om jeg skal prøve meg på buksen som du har strikket,den ble kjempefin,du er så flink,og kreatis,jeg liker bloggen din så godt og hver gang du oppdaterer så koser jeg meg med å lese innlegget:)

    så bra at hun er rolig og lar dere få sove,det hadde ikke jeg når min B var litenn og det tok litt krefter,kos deg vidre:)

    -takk for gratulasjoner:)

    SvarSlett
  11. Nydelig sett til den lille :) Gratulerer!

    SvarSlett
  12. Herlege fargar. Og imponerande fart på pinnane dine, forresten!

    SvarSlett
  13. Du er bare helt utrolig flink, altså. Jeg tror dette er den mest inspirerende bloggen jeg vet om! Har lyst på ny baby, bare jeg ser alle de fine hentesettene du har laget.

    Flott at det er kos med babyen. Tida går så fort, man må ta vare på hvert øyeblikk!

    SvarSlett
  14. Gratulerer med prinsessen :-) Det lilla settet ble nydeig - herlig farge :-) Ønsker deg en flott høstuke!

    SvarSlett
  15. Nydelig sett i flotte farger.

    Ha en fin høstuke :-)

    SvarSlett
  16. Så mye flott du har fått laget!=D
    Likte lillafargen godt. Deilig å se noe annet enn bare lyserosa overalt=)
    Den jakka har jeg hatt lyst til å strikke ei stund, har bare ikke noen å strikke det til...
    Ikke at det nødvendigs stopper meg da men..=P
    Kos deg videre med den vakre bebisen din!

    SvarSlett
  17. Så flotte klær du har strikket.

    SvarSlett
  18. Nydelig sett til en nydelig jente :)

    SvarSlett
  19. Så kjempenydelig babytøy du har strikket :) Kjempeflink du er.

    SvarSlett
  20. Så utrolig fin jakke. Ble så forelsket i den at jeg måtte ut å kjøpe oppskrift og garn idag. :)

    Men så lurte jeg på en ting.
    Ser du har satt knapper istedenfor knytting. Syns det var mye finere. Og har selv lyst å prøve det.
    Du har ikke lyst til å forklare kjapt og lett hvordan du gjorde det?

    Har vært fast leser av bloggen din en stund nå. Og må si du lager utrolig masse fint!

    ~Margrethe~

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.