27. april 2009

Oppsummering av fremtidsplanene jeg hadde juni 08

Hva jeg har tenkt å lære meg:
1. Kitchener stitch, fordi så sy sammen noe uten å kunne se sømmen etterpå er genialt.
Joda, er godt igang, men trenger fremdeles jukselapp for å komme igang. Men sømmene blir bra!
2. bli mer uavhengig av mønstere. Er på god vei med Knitting from the top og Knitting workshop Absolutt forbedring fra ifjor.
3. Bohusstrikking! Vakkert når fargene glir i hverandre.
Tja, jeg har kjøpt boka, men det har stoppet der, det er så mye annet jeg har lyst til akkurat nå.
4. Montere bedre, sånn at jeg ikke synes siste finish er noe dritt.
Der er jeg blitt mye bedre, kan ikke lenger kalle meg monteringsvegrer.
5. Magic loop, fordi jeg hater å strikke erme nr to, vott nummer to, sokk nr to.
Det kommer, det kommer! Har kjøpt boka (famous last words) og håper å lære meg det før sommerferien, dvs jeg har en måned på meg.

Hva jeg kan tenke meg å lage:
1. Lage en genser til meg selv, gjerne en enkel som passer med hverdagsgarderoben.
Det gikk bra, bortsett fra at garnet nupper og ble stygt.
2.Lage en genser til til meg selv, fordi jeg mest strikker babytøy, og når jeg først strikker noe til meg selv, blir det brukt til det er utslitt.
Siden jeg øker i omfang frem til september og plutselig blir tynn igjen, så utsettes genser/jakke til jeg stabiliserer fasongen.
3.Bruke Evillanøstene til en barnegenser, gjerne noe Ruth Sørensen-inspirert.
De ligger ennå på vent.
4. Strikke til andre familiemedlemmer enn sønnen. Ullinnholdet i klærne hans overstiger snart en gjennomsnittssau.
Flaks jeg er gravid med ny strikkemodell... mannen har ennå ikke fått noe i år, og det er april.
5. Julegaver, montro om desember kommer like kjapt i år?
Mistenker at Etsy er redningen i år!

Småting jeg planlegger å strikke:
1. Barselgaver, muligens flere baby i rib, eller innerst inne fra Sødt og blødt
I boks, begge deler!
2. Strikke en lue til vinteren, gjerne en vakker en. Muligens Soul?
I boks, til og med eget design!
3. Lillesøsterkjole, bare fordi den er fin!
Niesen har nå en rød en.
4.Votter til høsten, fordi jeg har likfingre og de blir aldri varme nok.
Er høyt oppe på prioriteringslista. Blir nok noe sommerstrikk.
5. Gensere fra Gulerødder og hønsefødder, fordi jeg allerede har garn på lager.
One down, two to go.
Montro hvor langt jeg har kommet ved årsskiftet?
Ganske så langt, til å være impulsstrikker. Må jeg omdefinere meg montro?

Konklusjon;
tydelig at jeg har klart å gjennomføre det meste jeg hadde satt meg fore. Ikke verst. Må bruke litt tid på å finne ut hva jeg skal ha som mål dette året, bortsett fra babystrikk.


7 kommentarer:

  1. Og hvis du i tillegg har lyst til å lære å strikke tøfler på en lur måte på sørlandets hyggeligste strikkekafe, nemlig Setesdalsbanen, så gi meg et vink, har plass i bilen. Strikkegale dama kjører nemlig dit en tur...

    SvarSlett
  2. Oj, ein slik framtidsplan hadde nok ikkje vore dum å ha.. *tenker hardt*

    Synes du har vore flink, altså! :D

    SvarSlett
  3. Ikke dårlig, lister er en god ting

    SvarSlett
  4. Fem på torsdag er helt topp.

    SvarSlett
  5. Om du trenger flere elementer til neste liste, så legger Brekke mer enn gjerne inn en bestilling... ;-)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.