11. mars 2009

Småfisk

småfisk

Litt småplukk er det god tid til akkurat nå. Ravelry saumfares for gode ideer, og jeg har tatt en liten kikk i lista mi over ting jeg har lyst til å lage. I tillegg til lista på Ravelry har jeg en liten notisbok med strikkerelaterte emner, liste over garnforbruk , liste over ting jeg en gang har lyst til å lage, ti sider med Amund går amok med kulepenn og god plass til å skrive ned mer.

Jeg liker ikke å bli ferdig med en ting og ikke vite hva jeg skal lage neste gang. Da blir det bare frustrasjon på sofaen. Jeg er seriemonogam, så jeg strikker stort sett bare en ting om gangen og gjør den ferdig før neste ting kommer på pinnene, men planlegginga av neste prosjekt skjer når jeg er dritlei av å strikke armer eller feste tråder eller hva som akkurat da ikke er sååå gøy.

Dette er en liten ide jeg har hatt en stund, helt siden jeg så Spillyjanes Swedish fish på Ravelry. (Ravelrylenke) Det er opprinnelig et vottemønster, men nå har hun laget et sokkemønster også, og kan kjøpes på siden hennes. Jeg tilstår at jeg ikke kjøpte mønsteret, men telte masker fra bildet.

Jeg hadde sans for småfiskene, og brukte dem i et par babyleggvarmere til septemberbabyen. Små, små greier, så de kommer til å passe i kort tid før de omdefineres til pulsvarmere eller pakkes bort.

Babyleggvarmere? Er dere oppsatt på å få ungen inn på ballettskolen fortest mulig?

Neida, vi er bare entusiastiske bæreforeldre, som liker å bruke bæredingser som meitai og beco, og har elastiske sjal og slynge, til og med ei vogn liggende på vent til september. I starten er bena til babyen på innsiden av meitaien, men etterhvert stikker de ut på siden, og da er det greit å ha leggingser til å dekke evt glipe mellom fottøy og bukse eller ha et ekstra varmt lag på beina. Og det gjør vel ikke noe at det er vakre ting i ull?

Specs: 100 meter/15g med Askeladen totrådsmerino totalt i rødt og hvitt. La opp 40 masker på pinne 2, det passer greit 0-3 måneder.

14 kommentarer:

  1. Å, de var kjempesøte! Og helt klart veldig praktisk med leggvarmere til bærebaby. :-)

    SvarSlett
  2. Det er vel desidert de søteste leggvarmerne jeg har sett noen gang!!
    Kjempefint mønster også.

    SvarSlett
  3. Så søte de ble :)

    SvarSlett
  4. Noe så nusselig, da!! *ler*

    SvarSlett
  5. Disse var kjempenusselige. Vil nok varme godt.

    SvarSlett
  6. For noen nydelige små leggvarmere!!

    SvarSlett
  7. Kjempestilige, og så fint det var med hvit bunn og røde fiske. Minner meg om noe jeg ikke kommer på, men som gjør meg litt lattermild og glad :)

    SvarSlett
  8. NYDELIGE!!!! Eg elskar fisk og raudt og kvitt - og kva er vel ikkje vakrare enn alt dette saman! Du er så kjempeflink - og no må vi snart snakkast!!

    SvarSlett
  9. Utrolig søte! Du lager så mye fint, og så fort. Blir rent misunnelig jeg...:)

    SvarSlett
  10. Så nydelige.

    Gleder meg til det blir litt mindre glatt ute, så det blir mulig å prøve bæretøyet utendørs. Det har jeg ikke gjort ennå.

    SvarSlett
  11. Kjempesøte. Dette er en idé som muligens må lånes.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.