31. august 2014

Lusefri


I solskinnet på Helgelandskysten sitter jeg på verandaen og strikker Loppa, en strikkejakke som Pinneguri nettopp har sluppet mønsteret på.

Planen var å komme så langt at jeg kunne strikke på autopilot de neste dagene, jeg har to lange transportetapper foran meg, og den ene dagen er jeg på reisefot med solbriller etter laseroperasjon, så jeg hadde tenkt å strikke på noe jeg slapp å se på. Mysterievottene får være med på tur den ene veien, men ikke den andre. 

Jeg gleder meg til å få et nytt syn på tilværelsen, minus seks er ikke akkurat falkeblikk. 

God plan, men jeg ble motarbeidet av meg selv, jeg strikket så kjapt for å komme til autopilotstrekket, at jeg gikk tom for garn. Arg! Altså må jeg lete etter noe annet idag til turen. Fireogenhalvtimes båttur ganger to uten strikketøy? En styggedom! 

Loppa er kalt Loppa, siden den er strikket fra halsen og ned, og lusene da står på hodet. Pinneguri syntes det minnet om lopper, altså navnet Loppa. 

Jeg kjører lusefritt. Ingen småkryp her, takk! Ok, så er det en blanding av å bare ville ha rolig ensfarget, og latskap:).

Apropos lusefritt, denne helga oppfordres man til å sjekke håret for småkrypene. Sjekker vi alle samtidig, så er det større sjanse for at vi ikke gjensmitter hverandre. Jeg hadde forresten lus i håret som student, og jeg husker utrykket i fjeset på sistemann i kollektivet mitt da jeg fortalte nyheten, særlig siden hun akkurat kom inn døra, og hadde min lue på. Heh. 

22 kommentarer:

  1. Så fine farger du har valgt i salen, veldig retro!

    Og lykke til med operasjon :D

    SvarSlett
  2. Nå skulle jeg til å kommentere "Så fine farger du har valgt", men ser at pinneguri kom meg i forkjøpet. Synes det blir bra uten lopper og lus også :)

    SvarSlett
  3. Jeg undervurderte tempoet;) forsyninger kommer i posten om kort tid, håper jeg! (Men er det ikke typisk når man strikker med lagergarn, at man må kjøpe mer?)

    SvarSlett
  4. Har noe Loppefarger liggende her eg også og det blir i tilfellet luse fritt her også! Er ikkje noe videre venn med de krypa selv om Jr hadde de bak øret en gang......det mest irriterende den gang var at det var FRISØØØREN som oppdaga de......og me måtte forlate salongen med en halv(Skam)-klippet unge! Siden dengang blir håret saumfart ved hver eneste luselapp! hehe

    Men jakken ja...Loppa blir jo råfin! EG har innbilt meg selv at eg ikkje kler rundfelling,
    muligens siden Sinnasauene ble FOR store og ble veldig lite kledelig, har virkelig lyst på dette fargehavet på pinnen! Meeeen får nå se, da trengs det handles inn litt Finull ;) Akkurat som om DET var noe problem MoHaaaa

    Jaja ha en fin søndag og en flott båtetur med inkl Lazerstopp ;) LYKKE TIL :)

    Klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  5. Veldig fin loppe-jakke. Du får strikke videre i dobbel hastighet når du får garnet da vettu;-)

    SvarSlett
  6. Fin jakke! Og lykke til med laseroperasjon!

    SvarSlett
  7. Ah denne versjonen likte jeg enda bedre enn dem med lopper, vet ikke om jeg noen gang kan venne meg til lopper og lus, jeg er kanskje ikke et innsekts menneske ;)

    SvarSlett
  8. Ååååå, din fristerinne. Loppa er jo knallfin :) lykke til med laser, fortell gjerne hvordan det går, frister meg også, -6,25 her....og soDu sier, så er det ikke akkurat falkeblikk nei. Men jeg har så mye annet jeg heller vil bruke de lappene på også, men jeg tror likevel d er verdt d!

    SvarSlett
  9. Jeg har fablet om det i ti år, så mannen min trodde ikke lenger på at jeg kom til å gjøre det. Og så vil jeg jo gjøre det før jeg evt blir langsynt med alderen. Så plutselig NÅ skulle jeg gjøre det, gulp!

    SvarSlett
  10. Igrunnen ganske stilig å parkere loppene (på et annet sted...). Lykke til med operasjonen - jeg regner med det blir skikkelig klarsyn på diverse saker nå!!

    SvarSlett
  11. Lusefritt er best, ja, både i håret og i strikkinga!! God tur og lukke til!!

    SvarSlett
  12. En Loppe uten lopper går også an, fint blir det også. Lykke til med operasjon! Og ikke minst båtturen - håper det er meldt fint vær ;)

    SvarSlett
  13. Like fin uten lus, har store planer om å gjøre det samme. Lykke til med operasjon :)

    SvarSlett
  14. Hehe, du vet at du er strikkegal når du til og med planlegger med hvilket strikketøy som kan passe rett etter en laseroperasjon :-) You go girl!

    SvarSlett
  15. Wow! Den blir kul! Flotte farger du har valgt, og jeg synes den kler å være lusefri! :)
    Lykke til med operasjonen!

    SvarSlett
  16. Å så mange fine lopper rundt omkring! Jeg får bare mer og mer lyst på min egen loppe.
    Veldig spent på å se din ferdige jakke :) OG masse lykke til med operasjon!

    SvarSlett
  17. Gratulerer med vel overstått Operasjon falkeblikk! Fin, grafisk stil over kofta di, gult passer veldig godt sammen med grått, svart og hvitt. Og da passet det godt at den var loppefri, synes jeg.

    SvarSlett
  18. Fin! Desse fargane er for meg *norsk haust*: Grå, beitande sauer på grønt gras, heime frå heia for i år - omkransa av gulnande lauvtre. Yndlingsårstid!

    SvarSlett
  19. Uffda, kjedelig med så lange reiseetapper uten strikketøy, men jeg regner jo egnetlig med at du fant noe annet å strikke på. Nydelige farger på Loppa di, og artig å se en uten lus (jeg er så dårlig på å strikke lus, og etter å ha sett din tar jeg kanskje sjangsen på å droppe lusene på min egen.)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.